پورتفولیو محصول برای تمرکز درست بر مشتری چیست؟ در اصل باید بدانید که این نوع پروژه بخشی از برنامه بهینه سازی نمونه کارها است. در اصل منطقی سازی محصول، فرآیند حذف محصولاتی است که با جنبه منفی به اهداف سازمانی استراتژیک کمک می‌کنند. در حقیقت پیچیدگی از سه بعد وابسته ایجاد می‌شود و هزینه‌های مرتبط با آن رشد می‌کنند. اگر سازمانی توانایی مدیریت پیچیدگی به طور موثر از تمامی ابعاد خود را نداشته باشد؛ رقابت در هزینه کاهش می‌یابد. منطقی سازی محصول در اصل پروژه‌ای است که زمانی شروع می‌شود که سبد محصول بیش از حد پیچیده شده باشد. شما می‌توانید از طریق منطقی سازی هوشمندانه محصول خود، ضرر خود را به حداقل برسانید و همچنین از کاهش قابل توجه هزینه می‌توانید اطمینان حاصل کنید. در آخر هم می‌توانید با این کار از پیچیدگی غیر ارزش افزوده در نمونه کارها، بکاهید. پورتفولیو محصول برای تمرکز بر مشتری است و می‌تواند باعث سودآوری شما نیز بشود. در این مقاله همچنین به این مسئله می‌پردازیم که چگونه مدیریت بر سبد محصولات کلید افزایش سودآوری است. در مقالات قبل در مورد تجربه مشتری، پایش رویکرد مشتری و پیدا کردن مشتری هدف به شما مطالبی را ارائه دادیم.

ساخت هوشمند

ساخت هوشمند، انتخاب بیشتری را به شما ارائه می‌دهد. اگر تحقیقات ما در مورد تولید هوشمند و مدیریت چرخه عمر محصول را دنبال کنید؛ می‌دانید که امروزه تولیدکنندگان بیش از هر زمان دیگری توانایی توسعه و عرضه انواع محصولات جدید و مهیج را دارند. شما همچنین کار ما را در زمینه مدیریت کار مشارکتی، مدیریت نمونه کارهای پروژه و تسریع در تحویل محصول با روشی سریع مشاهده کرده‌اید که شروع به تغییر فرهنگ اساسی و مدل‌های عملیاتی تولید کنندگان می‌کند. پورتفولیو محصول برای تمرکز درست بر مشتری است و ساخت هوشمند می‌تواند به پورتفولیو محصول برای تمرکز بر مشتری کمک کند.

انتخاب بیشتر

پورتفولیو محصول برای تمرکز درست بر مشتری

ما گفتیم که ساخت هوشمند، انتخاب بیشتری را به شما ارائه می‌دهد اما در نظر داشته باشید که انتخاب می‌تواند هزینه را برای شما به همراه داشته باشد. فقط به این دلیل که می‌توانید یک جریان بی پایان از انواع محصولات را ارائه دهید به این معنی نیست که لزوماً باید این کار را بکنید. اگر به زندگی حرفه‌ای یک تولیدکننده در زمینه تولید فکر کنید؛ شاهد مبارزه ناامیدکننده اکثر شرکت‌های تولیدی برای منطقی سازی سبد محصولات خواهید بود. آن‌ها در اصل پورتفولیو محصول برای تمرکز درست بر مشتری را می‌خواهند که در اصل به مبارزه‌ای ناامید کننده تبدیل می‌شود. صورت حساب پیچیده‌ای از مواد با ویژگی‌ها و گزینه‌های زیاد؛ پیچیدگی‌های زیادی را به همراه دارد. در این حالت شما باید فروشندگان بیشتر، اجزای بیشتر و زیر مجموعه‌ها را مدیریت کنید. تنوع محصول در اصل باعث افزایش زمان نصب می‌شود. ویژگی‌ها و گزینه‌ها نیز به تنظیمات به ترتیب به مونتاژ نیاز دارند. اما از طرف دیگر هیچ کس واقعاً نمی‌خواهد که دامنه محصول را کاهش دهد. این فقط در صورتی است که مشتری بعدی از خطی که شما انداخته‌اید درخواست کند. در اصل دلیل واقعی ما برای منطقی سازی پیشنهادات محصولاتمان، تمرکز بر روی تلاش برای ارائه خدمات بهتر به مشتریان برای یک مجموعه اصلی بود. دقیقاً همان پورتفولیو محصول برای تمرکز بر مشتری ! رهبران عالی ما، وقت گرانبهای خود را با مشاوران استراتژی می‌گذرانند تا ماموریت و چشم انداز اصلی ما را تعریف کنند تا بتوانند بهترین نوع وظیفه خود را برآورده کنند. ما اغلب داده‌ها را برای ماتریس‌های گروه مشاوره آماده می‌کردیم تا رهبران ارشد بتوانند بحث کنند که هر محصول چه چیزی است. ما اغلب کار خود را بر اساس داده‌های نسبی سهم بازار، سابقه سفارش مشتری و تجزیه و تحلیل حجم سود بر اساس مسیرهای محصول و هزینه‌های ثابت و متغیر مرکز تولید انجام می‌دهیم. این روزها شما می‌توانید از راه حل‌هایی مانند پورتفولیو محصول برای تعریف و ارائه چنین متغیرهایی استفاده کنید.

منطقی سازی نمونه کارها

چیزی که شما باید بدانید این است که منطقی سازی نمونه کارها و کالاهای موثر به تجزیه و تحلیل منشور مواد نیاز دارد. آنچه واقعاً از دست داده بودیم، توانایی پایه ریزی تجزیه و تحلیل سبد محصولات ما بر اساس جزئیات صورتحساب مواد و تجزیه و تحلیل هوش مصنوعی بود که خرده فروشان به طور معمول برای برنامه ریزی مجموعه استفاده می‌کنند. به عنوان تحلیل گر، ما همیشه مشتاق هستیم که تحقیقات خود را با نیازهای مشتری در حال پیشرفت هماهنگ کنیم. به همین دلیل است که ما امروز از شما می‌پرسیم: آیا مشتریان تولید کننده مشتاق هستند که درباره منطقی سازی سبد محصولات بیشتر بدانند؟ آیا آنها علاقه مند به راه حل هایی از جانب فروشندگان بزرگ هستند؟ این مسئله دقیقاً بر پورتفولیو محصول برای تمرکز درست بر مشتری تاثیر دارد. در ادامه برای شما توضیح می‌دهیم که پورتفولیو محصول چگونه به سودآوری منجر می‌شود؟

منطقی سازی محصول در مقابل پورتفولیو محصول

اکثر شرکت‌های تولیدی به نوعی پروتکل عقلانی سازی محصول را در اختیار دارند. به طور معمول، این فرآیند شامل بررسی دوره‌ای محصولات موجود در سبد سهام یک شرکت برای تعیین اینکه چه چیزی باید بماند و چه چیزی باید برود. این شرکت‌ها ممکن است در تصمیم گیری خود مواردی غیر از آمار فروش را در نظر بگیرند. اما از نظر نتایج، حداقل تفاوت زیادی در روند کار وجود ندارد. این یک سوال ساده بله یا خیر است که منجر به حفظ یا قطع محصول در نمونه کارها می‌شود. سوال این است که پورتفولیو محصول برای تمرکز درست بر مشتری کارآمد است؟ پورتفولیو محصول یا منطقی سازی آن؟

فریم ورک پورتفولیو محصول

پورتفولیو محصول برای تمرکز درست بر مشتری

از طرف دیگر شما باید در نظر داشته باشید که پورتفولیو محصول نسبت به منطقی سازی محصول، جامع‌تر و ظریف‌تر عمل می‌کند. این موارد در اصل بیش از آستانه فروش را در نظر می‌گیرد و همچنین موارد زیر را بررسی می‌کند:

  • نیازهای امروز شرکت شما
  • نیازهای شرکت شما در آینده
  • نیازهای مشتریان نهایی شما

با پورتفولیو محصول برای تمرکز بر مشتری ، هدف شما این است که فقط با حرکت انگشت خود برای جستجوی محصولات؛ با پرسیدن محل مناسب هر محصول بر اساس آن نیازهای بزرگتر، فراتر بروید. با استفاده از این زمینه اضافی، می‌توانید تصمیم بگیرید که چگونه هر محصول باید به جلو حرکت کند. به عنوان مثال، بگذارید بگوییم شما یک محصول کم حجم دارید که از منظر فروش عملکردی ندارد اما به یک دلیل یا دلیل دیگر در تکمیل نمونه کارها نقش مهمی دارد. با مدیریت سبد کالا، گزینه‌هایی فراتر از نگه داشتن یا برش محصول دارید. شما ممکن است تصمیم بگیرید که محصول را فقط به سفارش ویژه تعیین کنید، توزیع محصول را فقط در مناطقی که هنوز در آن به فروش می‌رسد محدود کنید یا در دسترس بودن آن را به برخی از زمان‌های استراتژیک سال محدود کنید. استفاده از این مسیر میانی به شما امکان می‌دهد محصول را در لیست خود نگه دارید و در عین حال مقدار سربار را کاهش دهید. در ادامه برای جلوگیری از اشتباه در مسئله پورتفولیو محصول برای تمرکز درست بر مشتری به شما نکاتی را می‌گوییم.

اشتباه نکنید!

اشتباه نکنید: پورتفولیو محصول لزوماً شامل درجاتی از منطقی سازی محصول است. هر کالای موجودی شما روزی نیاز به منسوخ شدن دارد. و برخی دیگر احتمالاً برای انجام این انتقال به تأخیر افتاده‌اند. هم اکنون نیز تقریباً به طور قطع کالاهایی را در سبد خرید خود دارید که کمی بیشتر از وزن مرده هستند و باید به راحتی از بین بروند؛ اما پورتفولیو محصول برای تمرکز درست بر مشتری امکان انعطاف پذیری، خلاقیت و درجات بالاتر را در تصمیماتی که درباره محصولات منفرد می‌گیرید فراتر از صرف نگهداری امکان پذیر می‌کند. استفاده از این رویکرد جامع به شما امکان می‌دهد بازدهی بالاتری داشته باشید زیرا قبل از برداشتن محصولی که در آن می‌تواند به ارزش افزوده ادامه دهد، معمولاً حد وسط وجود دارد دستیابی به نمونه کارها از این طریق شما را نیز آماده می‌کند تا با سرعت بیشتری به نیازهای مشتری پاسخ دهید.

گنجاندن نیازهای مشتریان نهایی

صحبت از نیازهای مشتری، رویکرد شما در مورد پورتفولیو محصول باید با درک به روز مشتریان نهایی و خواسته‌های آنها از شرکت شما آغاز شود. نیازهای آن‌ها باید استراتژی و تصمیمات بزرگتر مدیریت سبد سهام شما را در مورد محصولات منفرد شکل دهد. به عنوان مثال، بگذارید بگوییم شما محصولی دارید که حداقل آستانه فروش شما را برآورده نمی‌کند. از نظر منطقی سازی محصول خالص، محصول باید برش داده شود. اما در گفتگو با مشتریان خود، ممکن است متوجه شوید که شماره‌های فروش داستان کامل را بیان نمی‌کنند. در برخی موارد، ممکن است یاد بگیرید که اگرچه مشتریان شما فقط به ندرت آن کالای خاص را خریداری می‌کنند، اما این نقش مهمی در کار آن‌ها دارد. در این صورت، مشتریان شما واقعاً متوجه قطع محصول می شوند. این پیشنهاد از دست رفته تأثیر زیادی بر درک مشتری شما از توانایی شما در تأمین نیازهای آنها خواهد داشت و در نهایت می‌تواند فروش مربوط را تحت تأثیر قرار دهد. این گونه شما می‌توانید با پورتفولیو محصول برای تمرکز بر مشتری به سودآوری برسید. در موارد دیگر، ممکن است مشتریان شما با صدای بلند و واضح به شما بگویند که کندترین موارد در کارنامه شما فروش ندارند زیرا آنها به سادگی آنها را نمی‌خواهند و نیازی به آن‌ها ندارند. محصولی از این دست، البته باید منطقی باشد.

امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد. سوالات خود در خصوص پورتفولیو محصول را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید. نظرات و پیشنهادات شما را می‌خوانیم با ما در ارتباط باشید.