کاربردهای پاور بی آی در چه مواردی است؟

کاربردهای پاور بی آی چیست؟Microsoft Power BI برای یافتن بینش (Insight) در داده‌‌های سازمان استفاده می‌شود. Power BI می‌تواند به اتصال مجموعه داده‌‌های متفاوت، تبدیل و تمیز کردن داده‌‌ها و رسیدن به یک مدل داده کمک کند و نمودار یا نمودار‌هایی را برای ارائه تصویری از داده‌‌ها ایجاد کند. همه این موارد را می‌توان با سایر کاربران Power BI در سازمان به اشتراک گذاشت.

ویژگی‌‌ها، مزایا و کاربرد‌‌های نرم افزار پاور بی‌آی

مدل‌‌های داده ایجاد شده از Power BI می‌توانند به روش‌‌های مختلفی برای سازمان‌‌ها استفاده شوند، که از جمله نمودار‌ها و تجسم داده‌‌ها و بررسی سناریو‌های “چه می‌شود اگر” (What If) در داده‌‌ها است. گزارشات BI Power همچنین می‌تواند به سؤالات در زمان واقعی پاسخ دهد و به پیش‌بینی کمک می‌کند تا اطمینان حاصل شود که بخش‌‌ها از معیار‌های تجاری استفاده می‌کنند. کاربردهای پاور بی آی را با هم بررسی می‌کنیم.

‏Power BI همچنین می‌تواند داشبورد اجرایی را برای سرپرستان یا مدیران فراهم کند و به مدیران بینش بیشتری نسبت به عملکرد بخش‌‌ها می‌دهد.

به طور کلی معماران BI با استفاده از پایگاه‌‌های داده، انبار‌های داده و سایر زیرساخت‌‌های ذخیره سازی، ساختار‌های داده را توسعه می‌دهند تا به سیستم عامل‌‌ها در سازماندهی و استفاده بهتر از داده‌‌ها کمک کنند، با مدیریت و تجزیه و تحلیل داده‌‌های یک شرکت، BI Architect می‌تواند راهکار‌هایی را ارائه دهد تا به آن‌‌ها در تصمیم‌گیری‌‌های بهتر، مؤثرتر و حمایت از نتایج موفق کمک کند.

نقش یک تحلیلگر کسب و کار تا حدی فنی و تا حدودی مبتنی بر تجارت است. این موقعیت نیاز به درک نیاز‌های تجاری دارد و مهارت‌‌های داده می‌توانند داده‌‌ها را براساس آن مدل‌سازی و تجزیه و تحلیل کنند. هدف یک تحلیلگر کسب و کار معمولا توسعه و پیشنهاد راه‌حل‌‌های جدید هوش تجاری برای کمک به سازمان‌‌ها برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر از داده‌‌های خود است. نوشتن گزارش نیز اغلب بخش بزرگی از نقش آن‌‌ها است. کاربردهای پاور بی آی شامل چه مواردی است؟

کار تحلیلگر داده تهیه گزارش‌‌ها و مدل‌سازی داده‌‌ها و تجزیه و تحلیل است و آن را به اطلاعات روشن و قابل فهم تبدیل می‌کند که می‌تواند برای اقدامات مورد نیاز تجارت مورد استفاده قرار گیرد.

مطالعه مقاله  نرخ بهره موثر با تابع EFFECT

یک توسعه دهنده BI مانند هر نوع توسعه دهنده نرم افزار دیگر، ابزار‌ها و راه حل‌‌هایی را برای برنامه‌‌ها و خدمات طراحی و توسعه می‌دهد. آن‌‌ها نیاز‌های شغلی را به مشخصات تبدیل کرده و برای بهبود و گسترش بستر‌های اطلاعاتی کسب و کار تلاش می‌کنند تا به آن‌‌ها در رفع نیاز‌های کاربران خود کمک کنند کاربردهای پاور بی آی چیست؟

اتصال نامحدود به انواع مختلفی از داده‌‌ها

شما می‌توانید با استفاده از پاور بی‌آی دسکتاپ داده‌‌های خود را در هرجایی که هستند (به صورت ابری یا on-premise) از قبیل منابع بزرگ داده‌ای Hadoop و Spark شناسایی کنید. Power BI Desktop با متصل شدن به صد‌ها منبع داده (که این تعداد مدام در حال افزایش است) به شما امکان می‌دهد بینش عمیقی در مورد سناریو‌های مختلف به دست آورید.

مدل‌سازی داده‌‌ها

آماده‌سازی داده‌‌ها می‌تواند وقت زیادی را از شما بگیرد. ولی با استفاده از مدلسازی Power BI Desktop این مشکل رفع خواهد شد. با استفاده از این ابزار میتونید داده‌‌ها را از منابع مختلف داده‌ای فراخوانی کنید، آن‌‌ها را پاکسازی، تبدیل و تجمیع کنید و همه این اتفاقات فقط با چند کلیک ساده رخ می‌دهد و شما چندین ساعت در هر روز را صرفه جویی می‌کنید.

انجام تجزیه و تحلیل‌‌های پیشرفته

پاور بی‌آی و ویژگی‌‌های آن مثل quick measures، گروه‌بندی، پیش‌بینی و خوشه‌بندی، کاربران کسب و کار را قادر می‌سازد که به صورت عمیق تری داده‌‌ها را واکاوی کنند و الگو‌هایی را شناسایی کنند که در غیر اینصورت قابل شناسایی نبودند. کاربران پیشرفته با استفاده از زبان فرمول نویسی DAX کنترل کاملی بر روی مدل خود دارند. با دانش کمی از اکسل، پاور بی‌آی برای شما بسیار مفید خواهد بود. کاربردهای پاور بی آی را بهتر بررسی کنیم.

ساخت گزارش‌‌های تعاملی شخصی‌سازی شده برای کسب و کار بسیار آسان

با استفاده از مصورسازی تعاملی گزارش‌‌های خیره‌کننده‌ای ایجاد کنید. با استفاده از drag & drop و بیش از ۸۵ ابزار دیگر مربوط به مایکروسافت و دیگر شرکای آن، داده‌‌های خود را نشریح کنید یا با استفاده از چارچوب تصویری منبع باز power BI گزارش‌‌ها و داشبورد‌های خود را تولید کنید و با استفاده از تم‌‌ها، فرمت‌‌ها و ابزار‌های طراحی موجود در پاور بی‌آی گزارش خود را طراحی کنید.

مطالعه مقاله  انواع استراتژی بازاریابی

تهیه گزارش‌‌های تحلیلی بدون هیچ محدودیتی

تحلیل‌‌های تصویری را در اختیار افرادی قرار دهید که به آن احتیاج دارند. گزارش‌‌های سازگار با موبایل را می‌توان در هر شرایطی و در هر محلی مورد استفاده قرار داد و این بهترین خبر برای افرادی است که دائما در تکاپو هستند. گزارش‌‌های تهیه شده در power Bi desktop را می‌توانید به راحتی در اپلیکیشن‌‌ها یا وب سایت‌‌های مورد نظر خود منتشر سازید. کاربردهای پاور بی آی چیست؟

ویژگی‌‌های بارز این نرم افزار که باعث ایجاد این مزایا می‌شوند عبارتند از:

هوش مصنوعی:

کاربران می‌توانند در Power BI به شناسایی تصویر و تجزیه و تحلیل متن دسترسی پیدا کنند و با استفاده از قابلیت‌‌های یادگیری ماشین خودکار، مدل‌‌های یادگیری ماشین ایجاد کنند و با Azure Machine Learning ادغام شوند.

پشتیبانی گسترش ترکیبی:

این ویژگی اتصالات داخلی را در اختیار شما قرار می‌دهد که به ابزار‌های Power BI اجازه می‌دهد تا با تعدادی از داده‌‌های مختلف مایکروسافت، نیروی فروش و سایر فروشندگان ارتباط برقرار کنند.

بینش سریع:

این ویژگی به کاربران امکان ایجاد زیر مجموعه داده‌‌ها را می‌دهد و به طور خودکار تجزیه و تحلیل را بر روی آن اطلاعات اعمال می‌کند.

پشتیبانی از مدل داده‌‌های مشترک:

پشتیبانی Power BI برای مدل داده‌‌های مشترک امکان استفاده از یک مجموعه استاندارد و گسترده از طرح‌‌های داده (اشخاص، ویژگی‌‌ها و روابط) را می‌دهد. کاربردهای پاور بی آی

ادغام Cortana:

این ویژگی، که به ویژه در دستگاه‌‌های تلفن همراه بسیار محبوب است، به کاربران امکان می‌دهد با استفاده از زبان طبیعی و نتایج به دست آمده، با استفاده از دستیار دیجیتال مایکروسافت Cortana، به جستجوی داده‌‌ها بپردازند.

شخصی سازی:

این ویژگی به توسعه دهندگان امکان می‌دهد ظاهر ابزار‌ها و گزارشات پیش فرض را تغییر دهند و ابزار‌های جدیدی را به این پلتفرم اضافه کنند.

‏API برای یکپارچه سازی:

این ویژگی کد نمونه و رابط‌‌های عملکرد برنامه (API) را برای تعبیه داشبورد Power BI در سایر محصولات نرم افزاری در اختیار برنامه نویسان قرار می‌دهد.

مطالعه مقاله  جذب سرمایه و سرمایه گذار

آماده‌سازی خود خدمتی (سلف سرویس) داده ‌ها:

با استفاده از Query Power، تحلیلگران کسب و کار می‌توانند داده‌‌های بزرگ را در سرویس وب BI Power BI وارد، تبدیل، ادغام و غنی‌سازی کنند. داده‌‌های مصرف شده را می‌توان در چندین مدل، گزارشات و داشبورد Power BI به اشتراک گذاشت.

نمای مدل سازی:

این به کاربران اجازه می‌دهد تا مدل‌‌های پیچیده داده‌‌ها را برحسب موضوع در نمودار‌های جداگانه، اشیاء چند انتخابی قرار دهند و خصوصیات مشترک را تنظیم کنند، خصوصیات موجود در قسمت خاصی را مشاهده و تغییر دهند و پوشه‌‌های نمایش را برای مصرف ساده‌تر مدل‌‌های پیچیده داده تنظیم کنند. کاربردهای پاور بی آی

به طور خلاصه می‌توان این طور گفت که فواید پاور بی‌آی عبارتند از:

تحلیل راحت‌تر داده‌‌ها

مصورسازی داده‌‌ها به بهترین شکل

پیاده‌سازی هوش کسب و کار (BI) در سازمان

نمایش گزارشات در بستر وب و یا موبایل از Power BI

و سخن آخر این که با وجود این که Power BI ابزاری برای سرویس BI است که تجزیه و تحلیل داده‌‌ها را برای کارمندان به ارمغان می‌آورد، اما بیشتر آن توسط تحلیلگران داده‌‌ها و متخصصان هوش تجاری انجام می‌شود که قبل از انتشار گزارش‌‌ها در سراسر سازمان، مدل‌‌های داده را ایجاد می‌کنند. با این حال، افرادی که تخصص تحلیل دارند می‌توانند از Power BI استفاده کنند و گزارش‌‌هایی را تهیه کنند.

‏Microsoft Power BI توسط اعضا و مدیران ادارات و واحد‌ها استفاده می‌شود، با گزارش‌‌ها و پیش‌بینی‌‌های ایجاد شده برای کمک به فروش و بازاریابی، در عین حال داده‌‌هایی را نیز برای مدیریت در مورد پیشرفت بخش و یا کارمندان در جهت دستیابی به اهداف خود ارائه می‌دهد. علاوه بر این، Power BI یک پورتال مدیریت را برای سرپرستان برای پیکربندی پیاده‌سازی Power BI و همچنین نظارت بر استفاده و مجوز‌ها در اختیار مدیران قرار می‌دهد.

نگارگران افق روشن

مطالب اخیر

چگونه فونت نوشته های فارسی در فایل CSV را در اکسل درست نمایش دهیم؟

اگر شما هم به مشکل بهم ریختگی فونت های فارسی در فایل CSV برخوردید، این…

۱ مرداد ۱۴۰۱

کارشناس پایگاه داده کیست؟ آشنایی با این موقعیت شغلی

کارشناس پایگاه داده (Data Base Administrator یا DBA) با استفاده از نرم افزار به سازماندهی…

۲۵ آذر ۱۴۰۰

دریاچه داده چیست؟ بررسی تفاوت های آن

دریاچه داده چیست؟ داده‌ها نقش زیادی در دنیای امروز دارند و کسب‌وکارها ناگزیر هستند تا…

۲۲ آذر ۱۴۰۰

تبدیل داده به اطلاعات چگونه امکان پذیر است؟

تبدیل داده به اطلاعات چگونه ممکن است؟ هوش تجاری یا همان Business Intelligence به سازمان‌ها…

۱۹ آذر ۱۴۰۰

پاکسازی داده ها چیست؟ + راهنمای کامل برای آن

پاکسازی داده ها مرحله مهمی است که نباید ساده از آن بگذرید. گام پس از…

۱۶ آذر ۱۴۰۰

تحلیل داده با هوش تجاری چه دلایلی دارد؟

تحلیل داده با هوش تجاری چگونه است؟ داده‌های دیجیتالی، با توجه به ماهیت خود، تصویری…

۱۳ آذر ۱۴۰۰