برندینگ پورتال وب چیست؟ اصلاً برندینگ برای پورتال وب چه کاری انجام می‌دهد؟ شما می‌توانید در اصل ظاهر وب سایت خود را با برندینگ آن برای کسب و کار خود تغییر دهید. این کار در اصل از طریق یک فرآیند و پکیج تجاری انجام می‌شود. این پکیج تجاری به گونه‌ای طراحی شده است که برای ایجاد آن، نیاز به دانش شیوه نامه (CSS) ندارید. در ادامه این مقاله برای برندینگ پورتال خود با ما همراه باشید تا شما را در این مسیر راهنمایی کنیم. مرتبط با این مقاله بهتر است مطالب ما در خصوص KPI را نیز مطالعه کنید.

ایجاد پکیج برندینگ

برندینگ پورتال وب

برای برندینگ پورتال وب خود در گام اول نیاز دارید که یک پکیج کامل و خوب برای برندینگ خود ایجاد کنید. سوالی که در این قسمت مطرح است؛ این است که یک پکیج تجاری شامل چه مواردی می‌شود؟ یک بسته تجاری برای خدمات گزارش دهی شامل سه مورد است و به صورت یک فایل زیپ پکیج شده است. این سه مورد برای پکیج برندینگ پورتال با هم مرور می‌کنیم:

  • colors.json
  • metadata.xml
  • logo.png

مورد آخر در حقیقت اختیاری است. فایل‌های شما باید دارای اسامی ذکر شده در قسمت بالا باشند. شما می‌توانید نام فایل زیپ خود را هر طور که دوست دارید؛ نام گذاری کنید.

Metadata.xml

گفتیم که شما به این فایل در پکیج برندینگ پورتال وب خود نیاز دارید. در اصل فایل metadata.xml به شما این امکان را می‌دهد تا نام پکیج برندینگ خود را تنظیم کنید. همچنین این فایل یک ورودی مرجع برای فایل‌های colors.json و logo.png شما دارد. سوالی که در این بخش ذهن شما را درگیر می‌کند؛ این است که برای تغییر نام پکیج تجاری یا برندینگ پورتال خود باید چه کرد؟ برای تغییر نام بسته تجاری، ویژگی نام عنصر SystemResourcePackage را تغییر دهید. فرمول آن برای xml به شکل زیر است:

name=”Multicolored example brand”

به صورت اختیاری می‌توانید تصویر لوگو را در بسته نام تجاری خود قرار دهید. این مورد در عنصر محتوا فهرست می‌شود. مثال بدون فایل لوگو را در قسمت زیر به شما نشان می‌دهیم. برای xml بدون لوگو به این صورت است:

<Contents>
<Item key=”colors” path=”colors.json” />
</Contents>

همین مثال با فایل لوگو به صورت زیر می‌شود:

<Contents>
<Item key=”colors” path=”colors.json” />
<Item key=”logo” path=”logo.png” />
</Contents>

در ادامه با هم به سراغ فایل بعدی برای پکیج برندینگ پورتال می‌رویم.

Colors.json

فایل بعدی که عنوان کردیم باید در پکیج برندینگ پورتال وب خود داشته باشید؛ colors.json بود. هنگامی که بسته نام تجاری بارگذاری می‎‎‌شود، سرور جفت نام/مقدار مناسب را از فایل colors.json استخراج می‌کند و آن‌ها را با برگه اصلی LESS ،brand.less ادغام می‌کند. این فایل LESS سپس پردازش می‌شود و فایل CSS حاصله به سرویس گیرنده ارائه می‌شود. همه رنگ‌ها در برگه‌ها از نمای شش کاراکتری یک رنگ پیروی می‌کنند. شیوه نامه LESS شامل بلوک‌هایی است که به برخی متغیرهای LESS از پیش تعریف شده مانند موارد زیر اشاره می‌کند:

/* primary buttons */
.btn-primary {
color:@primaryButtonColor;
background-color:@primaryButtonBg;

در حالی که این مورد شبیه به نحوه CSS است، مقادیر رنگ، با پیشوند با نماد @، منحصر به فرد LESS هستند. آن‌ها متغیرهایی هستند که مقادیر آن‌ها توسط فایل json تنظیم شده است. به عنوان مثال، اگر فایل colors.json دارای مقادیر زیر باشد:

“primary”:”#009900″,
“primaryContrast”:”#ffffff”

در اصل خروجی پردازش شده متغیرprimaryButtonBg LESS را جستجو می‌کند و می‌بیند که به ویژگی json موسوم به Primary مربوط می‌شود که در این مثال 009900 است. بنابراین CSS مناسب را تولید می‌کند. مثال آن چیزی شبیه حالت زیر است:

btn-primary {
color:#ffffff;
background-color:#009900;

در این مورد از پکیج برندینگ پورتال باید مسلط‌تر عمل کنید. همه دکمه‌های اصلی سبز تیره با متن سفید رنگ می‌شوند. فایل colors.json، برای خدمات گزارش دهی، دارای دو دسته اصلی است که اقلام گروه بندی شده‌اند.

  • بخش واسطه: شامل مواردی است که مخصوص پورتال خدمات گزارشگری است.
  • تم: شامل مواردی است که مخصوص گزارشات موبایلی است که ایجاد می‌کنید.

اولین باری که با سرور با ناشر گزارش موبایل متصل می‌شوید که دارای پکیج برندینگ پورتال است، موضوع به موضوعات موجود اضافه می‌شود که می‌توانید از منوی سمت راست بالای برنامه استفاده کنید. سپس می‌توانید از آن تم برای گزارشات موبایلی که ایجاد می‌کنید استفاده کنید، حتی اگر برای سرور مشابهی که موضوع را روی آن نصب کرده اید، نباشند.

استفاده از لوگو

لوگو بخش اختیاری در پکیج برندینگ پورتال وب شما بود. اگر لوگو را با پکیج برندینگ خود وارد کنید، به جای نامی که برای پورتال وب در منوی تنظیمات سایت تعیین کرده اید، در درگاه وب ظاهر می‌شود. فایلی که برای لوگو قرار می‌دهید باید از قالب فایل PNG استفاده کند. بعد از بارگذاری روی سرور، ابعاد فایل مقیاس پذیر می‌شود. اندازه آن باید در حدود 290 پیکسل در 60 پیکسل باشد. در ادامه برندینگ پورتال و آموزش‌های بیشتر ما را همراهی کنید.

اعمال پکیج برندینگ در درگاه وب

در این بخش آموزشی گام به گام در خصوص برندنیگ پورتال وب برای شما داریم. برای Add کردن و بارگیری یا حذف پکیج برندینگ پورتال ، می‌توانید موارد زیر را گام به گام با ما انجام دهید.

برندینگ پورتال وب

  1. در قدم اول شما باید نگاهی به سمت راست و قسمت بالایی صفحه خود بندازید. سپس گزینه gear را انتخاب کنید.
  2. سپس باید گزینه تنظیمات سایت را انتخاب کنید.
  3. در نهایت نیز باید گزینه برندینگ را انتخاب کنید.

در نهایت خواهید دید که پکیج برندینگ پورتال شما نصب شده است. در حال حاضر نام بسته‌ای را که بارگذاری شده است نشان می‌دهد یا هیچکدام را نشان نمی‌دهد. بارگذاری پکیج برندینگ پورتال شما را به درگاه وب اعمال می‌کند. خواهید دید که بلافاصله اعمال می‌شود. همچنین می‌توانید بسته را بارگیری یا حذف کنید. با حذف بسته یا پکیج، وب سایت بلافاصله به نام تجاری پیش فرض بازگردانده می‌شود.

هدف اصلی برندینگ پورتال

در ادامه به هدف اصلی برندینگ پورتال وب می‌پردازیم. آموزش‌های لازم را در خصوص ایجاد آن دادیم اما سوال اصلی این است؛ اصلاً هدف برندینگ پورتال چیست؟ یک برندینگ پورتال با حل معمای چرخه عمر توسعه محتوا کار می‌کند و شما و تیم‌های خلاق خود را قادر می‌سازد تا حلقه مفقوده‌ای را که ذینفعان را به پیام‌های صحیح برند و الگوهای سند متصل می‌کند، بدون خطر انحراف محتویات نهایی از دستورالعمل‌های نام تجاری که تعیین کرده‌اید، شناسایی کنید.

چگونه می‌تواند باعث درآمد بیشتر برای کسب و کار شود؟

سوال بعدی در خصوص برندینگ پورتال وب این است که این نوع سرمایه گذاری چگونه باعث افزایش درآمد در کسب و کار شما می‌شود؟ اگر ابزارهای مناسبی در اختیار دارید که از این نوع اتوماسیون خلاق پشتیبانی می‌کند، اکنون می‌توانید کل اکوسیستم خلاق خود را برای پشتیبانی از بازاریابی جاری بازاریابی خودکار کنید. وقتی همه ابزارهای موجود در پشته مارکتینگ شما در یک برندینگ پورتال همکاری می‌کنند، آن وقت است که شما واقعاً می‌توانید هر کمپینی را که تیم شما ایجاد می‌کند به حداکثر برسانید و اطمینان حاصل کنید که هیچ منبعی در اسناد تکراری یا خروجی که با دستورالعمل‌های مارک مغایر است هدر نمی‌رود. این باعث صرفه جویی در وقت، پول و همه دردسرهای ناشی از فرآیندهای ایجاد تصویری معیوب می‌شود.

برندینگ پورتال راه حل کلیدی است؟

به ندرت، صادقانه بگوییم. برندینگ پورتال وب ، مدیریت برند را تجربه‌ای ساده‌تر می‌کند، اما این راه حلی کلیدی نیست که بتوان آن را از قفسه برداشته و از جعبه استفاده کرد. برای اینکه یک پورتال برای شما کار کند، شما نیاز به یک مرور کلی از راه حل‌هایی دارید که در حال حاضر از آن‌ها استفاده می‌کنید، بنابراین می‌توانید ارزیابی کنید که آیا این راه حل‌ها به برنامه‌های تجاری آینده کمک می‌کند یا خیر. موارد ناقص را تکمیل کنید و مطمئن شوید که یک زنجیره یکپارچه از راه حل‌ها دارید که به استراتژی بازاریابی و ارتباط شما کمک می‌کند. بنابراین برندینگ پورتال مثل چرخ کمکی است نه کلیدی برای همه چیز!

چه چیزی باعث نیاز به این همه انواع می‌شود؟

گفتیم که باید در پکیج برندینگ پورتال وب ، انواع فایل‌ها را داشته باشیم. حالا سوال این است که اصلاً چرا؟ خوب، یک تصویر برای همه مناسب نیست! شما باید خود را طوری تنظیم کنید که شامل زبان‌ها، فرهنگ‌ها، کانال‌ها، سیستم عامل‌ها و موارد دیگر باشد. افراد مختلف چشم اندازها و مواد متفاوتی را به ارمغان می آورند و خود برندینگ را کم رنگ و کم اهمیت می‌شود. برای تولید خروجی بالای محتویات گرافیکی نیاز به یک راه حل خودکارتر است که محدودیت های مناسب را بدون مانع آزادی خلاقیت تعیین کند. در ادامه به یک جمع بندی در خصوص برندینگ پورتال می‌رسیم.

سخن آخر

آشنا بنظر رسید؟ سپس این را از خود بپرسید؛ آیا هنوز می توانید در دنیای چند کانالی که برندینگ پورتال وب برای فعالیت‌های بازاریابی بسیار مهم هستند، عقب بمانید؟ در کجا تجربیات آنلاین و آفلاین با هم ادغام می‌شوند و تقاضا برای کمپین‌های سریع‌تر همچنان در حال افزایش است؟ استراتژی مطابقت با نام تجاری شما به ابزارهای دیجیتالی مناسب نیاز دارد تا هم چابک و هم مرتبط باشد. مدیرعامل CHILI، کوین گمین، می‌داند که همه چیز درباره مدیریت برند و فناوری که به مارک‌های مختلف در همه اشکال و اندازه ها کمک می‌کند، نحوه ایجاد تصاویر بصری آنها را ساده کرده و خودکار می‌کند. الگوهای هوشمند بخش عظیمی از آن هستند زیرا از درگاه های تجاری مختلف برای نمایندگی‌ها، مارک‌ها و چاپگرها پشتیبانی می کنند. مهمتر از همه، آنها اطمینان حاصل می‌کنند که دستورالعمل‌های برند همیشه قابل احترام هستند. نظرات خود در مورد برندینگ پورتال را با ما به اشتراک بگذارید. تجربه‌ای در این زمینه داشته‌اید؟