برترین ابزارهای BI در سال جاری چه ابزارهایی هستند؟ ابزارهای هوش تجاری و استفاده از آنها میتواند بسیار در کارکرد شما موثر باشد. آیا در حال پیاده سازی یک ابزار هوش تجاری هستید؟ بنابراین خوشحال میشوید بشنوید که هزاران گزینه مختلف در بازار دارید. ابزارهای هوش تجاری ( ابزارهای BI ) همه در مورد کمک به شما در درک روندها و استخراج بینش از داده های شما هستند تا بتوانید تصمیمات تاکتیکی و استراتژیک کسب و کار بگیرید. آنها همچنین به شما کمک میکنند الگوهایی را در انبوهی دادهای که کسب و کار شما ایجاد میکند، شناسایی کنید. اما سوال این است: چگونه میدانید کدام ابزار هوش تجاری برای تجارت شما مناسب است؟ و کدام ابزار به شما در دستیابی به اهداف آنلاین کمک میکند؟ شما تنها کسی نیستید که در جستجوی چنین راه حلی هستید. بسیاری از مشاغل SMB به دنبال راه اندازی BI هستند، مخصوصاً با افزایش رواج دادههای بزرگ! در حقیقت، طبق اطلاعات، صنعت هوش تجاری آنقدر محبوب است که پیش بینی میشود تا سال 2026 به ارزش 40.50 میلیارد دلار برسد.
چرا از ابزارهای هوش تجاری استفاده کنیم؟
حالا سوالی که در ابتدا برای شما پیش میاید این است که اصلاً چرا باید از ابزارهای هوش تجاری استفاده کنیم؟ دانستن برترین ابزارهای BI برای شما چه سودی دارد؟ به سوالات شما در این خصوص در این بخش پاسخ میدهیم. برای شروع، کشف دادهها، که قبلاً به تخصص متخصصان تجزیه و تحلیل پیشرفته محدود میشد، اکنون کاری است که همه میتوانند با استفاده از این ابزارها انجام دهند. و این ابزارها بینشهای لازم را برای دستیابی به مواردی مانند رشد، حل مسائل فوری، جمع آوری تمام دادههای شما در یک مکان، پیش بینی نتایج آینده و موارد دیگر به شما میدهند. در این مقاله 10 ابزار برتر هوش تجاری در سال 2021 (1400) را توضیح میدهیم و امیدواریم شما را در مسیر صحیح انتخاب ابزار مناسب برای کسب و کار خود قرار دهیم. به خاطر داشته باشید: این ابزارهای هوش تجاری همه از نظر قدرت، قابلیتهای ادغام، سهولت استفاده (از نظر فنی) و البته قیمت متفاوت است.
ابزارهای برتر BI
در ادامه لیستی 10 موردی از برترین ابزارهای BI به شما نشان میدهیم و هر کدام را با هم بررسی میکنیم. امید است که در پایان مقاله متوجه شوید که چه ابزاری برای شما مفید است.
SAP Business Objects
اولین ابزار از لیست برترین ابزارهای BI ، این مورد است. SAP Business Objects یک نرم افزار هوش تجاری است که گزارش جامع، تجزیه و تحلیل و تجسم دادههای تعاملی را ارائه میدهد. این پلتفرم تمرکز زیادی بر روی مواردی مانند تجربه مشتری (CX) و CRM، زنجیره تامین دیجیتال، ERP و موارد دیگر دارد. چیزی که در مورد این پلتفرم بسیار جذاب است داشبوردهای سلف سرویس و مبتنی بر نقش است که به کاربران امکان میدهد داشبوردها و برنامههای خود را بسازند. SAP یک نرم افزار قوی است که برای همه نقشها (فناوری اطلاعات، استفاده نهایی و مدیریت) در نظر گرفته شده است و عملکردهای زیادی را در یک پلتفرم ارائه میدهد. با این حال، پیچیدگی محصول قیمت را بالا میبرد، بنابراین برای آن آماده باشید. ابزارهای هوش تجاری متنوع است بنابراین نگران نباشید در ادامه لیست ما را همراهی کنید تا ابزاری متناسب با بودجه خود بیابید.
Datapine
دومین ابزار که در لیست بلند بالای ابزارهای BI قرار دارد؛ Datapine است. Datapine یک پلتفرم هوش تجاری همه جانبه است که فرایند پیچیده تجزیه و تحلیل دادهها را حتی برای کاربران غیر فنی تسهیل میکند. در اصل ما کمال قدردانی را از یک رویکرد تجزیه و تحلیل خودکار جامع داریم. در اصل راه حل datapine به تحلیل گران داده و کاربران تجاری امکان میدهد منابع دادههای مختلف را به راحتی ادغام کرده، تجزیه و تحلیل دادههای پیشرفته را انجام دهند، داشبوردهای تجاری تعاملی بسازند و بینش های تجاری کاربردی ایجاد کنند. بنابراین این پلتفرم نیز میتواند بسیار به شما کمک کند و شاید قیمت مناسبتری نسبت به ابزار قبلی داشته باشد. این مورد از ابزار هوش تجاری را به خاطر بسپارید.
MicroStrategy
MicroStrategy یک ابزار هوش تجاری سازمانی است که داشبورد قدرتمند (و با سرعت بالا) و تجزیه و تحلیل دادهها، راه حلهای ابری و ابر هوشمند را ارائه میدهد. با استفاده از این راه حل، کاربران میتوانند روندها را شناسایی کنند، فرصتهای جدید را تشخیص دهند، بهره وری را بهبود بخشند و موارد دیگر که شامل آن میشود. کاربران همچنین میتوانند به یک یا منابع مختلف متصل شوند، خواه دادههای ورودی از صفحه گسترده، نرم افزار دادههای مبتنی بر ابر یا سازمانی باشد. می توان از طریق دسکتاپ یا از طریق تلفن همراه به آن دسترسی داشت. با این حال، راه اندازی میتواند شامل چندین طرف و دانش نسبتاً گستردهای از برنامه برای شروع باشد. به هر حال این مورد هم تو لیست برترین ابزارهای BI نقش پررنگی دارد.
SAS Business Intelligence
یکی از محبوبترین گزینهها در لیست برترین ابزارهای BI این مورد است. محبوبترین پیشنهاد SAS، تجزیه و تحلیل پیش بینی پیشرفته آن است ، اما یک پلتفرم هوش تجاری عالی نیز ارائه میدهد. این ابزار سلف سرویس که در دهه 1970 تاسیس شده است، به کاربران امکان میدهد از دادهها و معیارها برای تصمیم گیری آگاهانه در مورد تجارت خود استفاده کنند. با استفاده از مجموعه API های خود، گزینههای سفارشی سازی زیادی در اختیار کاربران قرار میگیرد و SAS یکپارچگی دادههای سطح بالا و تجزیه و تحلیل و گزارش پیشرفته را تضمین میکند. آنها همچنین دارای ویژگی تجزیه و تحلیل متن عالی هستند تا بینش متنی بیشتری در مورد دادههای خود به شما ارائه دهند. ابزارهای BI متنوع هستند اما این مورد شاید از محبوبیت بیشتری برخوردار باشد.
Yellowfin BI
Yellowfin BI یک ابزار هوش تجاری و یک پلتفرم تجزیه و تحلیل “سر به سر” است که تجسم، یادگیری ماشین و همکاری را ترکیب میکند. همچنین میتوانید به راحتی حجم زیادی از دادهها را با فیلتر بصری (به عنوان مثال کادرهای انتخاب و دکمههای رادیویی) فیلتر کنید و داشبوردها را تقریباً در هر مکانی باز کنید (به لطف انعطاف پذیری این ابزار در دسترسی (تلفن همراه، صفحه وب و غیره) نکته خوب در مورد این ابزار هوش تجاری این است که شما به راحتی میتوانید داشبوردها و تجسمها را با استفاده از یک محیط توسعه بدون کد/کم کد به سطح بعدی برسانید.
QlikSense
مورد ششم از لیست 10 موردی برترین ابزارهای BI این ابزار مهیج است. QlikSense محصول Qlik است. یک پلتفرم تجزیه و تحلیل دادههای کامل و ابزار هوش تجاری است. در هر زمان میتوانید از QlikSense از هر دستگاهی استفاده کنید. رابط کاربری QlikSense برای صفحه لمسی بهینه شده است، که آن را به یک ابزار BI بسیار محبوب تبدیل میکند. این موتور یک نوع تجزیه و تحلیل تجربی، هوش مصنوعی پیچیده و پلتفرم ابری با عملکرد بالا را ارائه میدهد و جذابیت آن را بیشتر میکند. یکی از ویژگیهای جالب این پلتفرم، Search & Conversational Analytics است که راهی سریعتر و آسانتر را برای پرسیدن سوالات و کشف بینشهای جدید از طریق زبان طبیعی امکان پذیر میکند.
Zoho Analytics
Zoho Analytics یک ابزار BI عالی برای گزارش عمیق و تجزیه و تحلیل دادهها است. این ابزار هوش تجاری دارای همگام سازی خودکار دادهها است و میتواند به صورت دورهای برنامه ریزی شود. با استفاده از API های یکپارچه سازی میتوانید به راحتی کانکتور بسازید. دادهها را از منابع مختلف ترکیب کرده و ادغام کرده و گزارشهای معنی داری ایجاد کنید. با یک ویرایشگر آسان، گزارشها و داشبوردهای شخصی ایجاد میکنید که به شما امکان میدهد جزئیات مهم را بزرگنمایی کنید. همچنین در بخش اشتراک گذاری یک بخش کامنت گذاری منحصر به فرد ارائه میدهد که برای اهداف همکاری عالی است.
Sisense
Sisense یک ابزار برای تجزیه و تحلیل دادهها و هوش تجاری کاربرپسند است که به هر کسی در سازمان شما اجازه میدهد مجموعه دادههای بزرگ و پیچیده را مدیریت کرده و همچنین این دادهها را تجزیه و تحلیل و تجسم کند بدون این که بخش فناوری اطلاعات شما درگیر شود. این ابزار هوش تجاری به شما امکان میدهد دادهها را از منابع مختلف و از جمله Adwords ،Google Analytics و Salesforce گردآوری کنید. ناگفته نماند که این ابزار از فناوری درون تراشه استفاده میکند، دادهها در مقایسه با سایر ابزارها بسیار سریع پردازش میشوند. Thi splatform حتی توسط متخصصان مختلف صنعت مانند Gartner ،G2 و Dresner به عنوان یک پلتفرم تجزیه و تحلیل ابر پیشرو شناخته شده است.
Microsoft Power BI
مورد بعدی که در لیست برترین ابزارهای BI وجود دارد را شاید بهتر از گزینههای دیگر بشناسید. Microsoft Power BI یک مجموعه ابزار تجزیه و تحلیل تجاری مبتنی بر وب است که در تجسم داده برتری دارد. این ابزار BI به کاربران امکان میدهد روندها را در زمان واقعی تشخیص دهند و دارای اتصالات کاملاً جدیدی است که به شما امکان میدهد بازی خود را در کمپینها ارتقا دهید. از آنجا که مبتنی بر وب است، Microsoft Power BI تقریباً از هر کجا قابل دسترسی است. این نرم افزار همچنین به کاربران اجازه میدهد تا برنامههای خود را یکپارچه کرده و گزارشها و داشبوردهای زمان واقعی را ارائه دهند.
Looker
برنامه کشف دادهها، Looker یکی دیگر از ابزارهای هوش تجاری است که باید به دنبال آن باشید! این پلتفرم منحصر به فرد که اکنون بخشی از Google Cloud است، با هر پایگاه داده SQL یا انبار ادغام میشود و برای استارتاپها، مشاغل متوسط یا مشاغل درجه یک عالی است. برخی از مزایای این ابزار خاص عبارتند از سهولت استفاده، تجسم مفید، ویژگیهای همکاری قوی (دادهها و گزارشها را میتوان از طریق ایمیل یا USL به اشتراک گذاشت و همچنین با برنامههای دیگر ادغام شد) و پشتیبانی قابل اعتماد (تیم فنی) نیز دارد.
به پایان این لیست رسیدیم. امیدواریم که معرفی ابزارهای هوش تجاری برای شما مفید بوده و اکنون بدانید که چه ابزاری برای تجارت شما مناسبتر است.