معمولاً شرکت های دارای حجم زیادی از داده ها هستند که منبع ارزشمندی برای تقسیم مشتری، مدیریت فروش و بازاریابی هدفمند است. با این حال، اگر این مجموعه داده ها به اندازه کافی قابل تحلیل و ارزیابی نباشد، عملاً برای شرکت ها بی ارزش است. در این مجموعهها اطلاعات زیادی وجود دارد، اما فقط کسانی که میدانند چگونه از آنها استفاده کنند میتوانند از این اطلاعات بهرهمند شوند. محقق و آینده پژوه جان نایزبیت با نقل قول معروف خود به این موضوع اشاره کرده است: “در حالی که ما غرق در اطلاعات هستیم ، گرسنه دانش نیز هستیم.” ابزارهای داده کاوی به مدیریت مقدار داده ها و شناسایی روندها و الگوهای بالقوه تعیین کننده کمک میکنند و نرم افزارهای داده کاوی روز به روز درحال رشد و پیچیدهتر شدن هستند. در این مقاله به شما برای کمک به در پیگیری مهمترین برنامههای داده کاوی، مقایسه و بررسی ابزارهای داده کاوی موجود را گرد آوردهایم.
اگر شما هم به مشکل بهم ریختگی فونت های فارسی در فایل CSV برخوردید، این…
کارشناس پایگاه داده (Data Base Administrator یا DBA) با استفاده از نرم افزار به سازماندهی…
دریاچه داده چیست؟ دادهها نقش زیادی در دنیای امروز دارند و کسبوکارها ناگزیر هستند تا…
تبدیل داده به اطلاعات چگونه ممکن است؟ هوش تجاری یا همان Business Intelligence به سازمانها…
پاکسازی داده ها مرحله مهمی است که نباید ساده از آن بگذرید. گام پس از…
تحلیل داده با هوش تجاری چگونه است؟ دادههای دیجیتالی، با توجه به ماهیت خود، تصویری…