تلفیق داده مبتنی بر ابر چیست؟ چرا برای تجزیه و تحلیل به آن نیاز دارید؟ در این مقاله به این موضوعات می‌پردازیم. شما برای راه اندازی مشاغل خود به داده نیاز دارید. پس از انجام درست، داده‌های شما ذی نفعان را به سمت دیدگاه‌های مهم تجاری هدایت می‌کند که به شما امکان تصمیم گیری و اعتماد به نفس را می‌دهد. اگر این مورد اشتباه انجام شود، متعجب می‌شوید که اگر مسیر دیگری بهتر است؛ چه بخشی از این پازل را می‌توانید از دست دهید؟ و چگونه هر کسی می‌تواند از کوه داده‌هایی که ذخیره می‌کنید، پاسخ بگیرد؟ این امر واضح است که تجزیه و تحلیل در حال تبدیل شدن به یک حلقه نجات برای هر سازمانی است، خصوصاً با تغییر سریع محیط کسب و کار! فراتر از داشبورد در اصل رهبران به طور فزاینده‌ای به محصولات داده مانند برنامه‌های سفارشی و اتوماسیون گردش کار برای تصمیم گیری مهم که بر درآمد کوتاه مدت و رشد بلند مدت شرکت‌ها تاثیر می‌گذارد، تکیه می‌کنند. cloud-based data integration در این مورد می‌تواند نقش پررنگی را بازی کند. برای دستیابی به این نتایج با داده‌های خود، در حقیقت مشاغل به طور فزاینده‌ای به ادغام داده‌ها متکی هستند. به گفته گارتنر ادغام داده‌ها، دستیابی و تحویل مداوم داده‌ها در طیف مناطق موضوع داده و انواع ساختار داده‌ها در شرکت برای تامین نیازهای مصرف داده در تمام برنامه‌ها و فرآیندهای تجاری است. توجه داشته باشید که ادغام داده‌ها با عملیات تجاری هماهنگ است و از یک مدل هوشمند تجاری چابک پشتیبانی می‌کند اما در نظر داشته باشید که دستیابی به داده‌های مناسب اغلب دست و پاگیر، محدودکننده و مدیریت آن دشوار است. بنابراین موضوع مطرح شده این است که چگونه شرکت شما می‌تواند داده‌های خود را به طور کارآمد ادغام کند تا از کاربران تجاری پشتیبانی کند؟

مشکل استفاده از داده‌های شما

تلفیق داده مبتنی بر ابر

برای این که متوجه شوید که چگونه می‌توانید به آن مرحله برسید، ابتدا با هم این مورد را بررسی کنیم که چرا استفاده از همه داده‌های شما بسیار پیچیده است؟ شرکت شما احتمالاً یکپارچه سازی داده‌ها و خطوط لوله را برای پشتیبانی با استفاده از تجزیه و تحلیل داده‌ها برای پاسخگویی به سوالات کسب و کار، کشف روابط و همبستگی‌ها و پیش بینی نتایج در زمینه‌های اصلی کسب و کار شما در اختیار دارد. تلفیق داده مبتنی بر ابر می‌تواند برای سازمان شما چالش برانگیز باشد اما ایجاد تجزیه و تحلیل مدرن برای هر سازمانی چالش برانگیزتر است. سیستم‌های قدیمی به طور فزاینده‌ای قدیمی می‌شوند و بسیاری از این سیستم‌ها از زیرساخت‌های اصلی فناوری برای همه جنبه‌های تجارت، از توسعه محصول گرفته تا پشتیبانی مشتری، پشتیبانی می‌کنند. از آنجا که این سیستم‌ها از بسیاری از عملکردهای حیاتی کسب و کار پشتیبانی می‌کنند؛ به هم متصل شده‌اند و اغلب به صورت دستی فریب خورده‌اند تا با برنامه‌های دیگر ادغام شوند. این مقیاس بندی عملیات یا تغییر نحوه ذخیره و به اشتراک گذاری داده‌ها را دشوار می‌کند. پیوند داده مبتنی بر ابر می‌تواند خیلی در این مورد به شما کمک کند. شرکت‌هایی که تمرکز خود را بر روی تحول دیجیتال و انتقال به ابر قرار داده‌اند اغلب با کار با این سیستم‌های قدیمی دچار مشکل شده‌اند و در نهایت روش انتقال نوار کانال را برای ذخیره سازی در ابر منتقل می‌کنند.

تلفیق داده مبتنی بر ابر

cloud-based data integration دقیقاً چگونه به سود ما است؟ گاهی اوقات با وجود میلیون‌ها تومن هزینه برای ذخیره سازی داده‌ها و افزودن ابزارهایی مانند پردازش تحلیلی آنلاین به آن انبار، این مسئله به آن معنا است که داده‌ها حتی کمتر در دسترس هستند. اغلب یک لایه معنایی سفت و سخت وجود دارد که امکان پردازش سریع برخی از سوالات خاص داده را فراهم می‌کند اما به کاربران اجازه نمی‌دهد که داده‌ها انواع یا ابعاد بیشتری وارد کنند. این مسئله می‌تواند به معنای وجود تنگنا در هر مرحله از فرآیند خطوط لوله ETL برای دستیابی به حق دسترسی به انواع داده‌ها برای تجزیه و تحلیل باشد. این موضوع در این جا روشن می‌شود که در حالی که شرکت شما به دنبال مدرن سازی و دیجیتالی و چابک‌تر شدن است، عامل اصلی موفقیت شما چگونگی یکپارچه سازی داده‌ها، نحوه ذخیره سازی آن‌ها، نحوه جریان آن‌ها و دسترسی به آن‌ها در کل سازمان است. پیوند داده مبتنی بر ابر در سازمان شما می‌تواند به بهبود این روند کمک کند.

یکپارچه سازی

یکپارچه سازی یا تلفیق داده مبتنی بر ابر در مقابل یکپارچه سازی سیستم اساسی در این جا مورد بحث قرار می‌گیرد. شرکت شما ممکن است چندین روش برای پشتیبانی از ادغام داده‌ها داشته باشد. یک ادغام متداول داده‌ها، در اصل ادغام برنامه اصلی سیستم نامیده می‌شود. این مسئله به سادگی تنظیم برنامه شما برای انتقال داده‌ها بین سیستم‌ها است. به طوری که همه سیستم‌ها با هم کار می‌کنند. روی کاغذ ساده‌ترین راه و ارزان‌ترین راه برای تامین نیازهای یکپارچه سازی و پیوند داده مبتنی بر ابر به نظر می‌رسد. در حقیقت تنظیمات اولیه سیستم می‌تواند سنگین‌تر باشد و فضای خطا برای از دست دادن داده‌ها در طی فرآیند بسیار زیاد است. طبق گفته فارستر این نوع از ادغام داده‌ها قادر به تامین نیازهای جدید تجاری نیستند که نیاز به ترکیبی از داده‌های متصل در زمان واقعی، سلف سرویس و درجه بالایی از اتوماسیون، سرعت و هوش دارد. قبلاً در خصوص سلف سرویس BI و مدرنیزه کردن انبار داده‌ها و درآمدزایی از داده‌های شرکت به شما مطالبی را ارائه داده‌ایم.

تلفیق داده مبتنی بر ابر

ادغام و پیوند داده‌های ابری به ابزارها و قابلیت‌های متفاوتی نسبت به یکپارچه سازی برای برنامه‌های سیستم نیاز دارد. این برنامه بر قابلیت دسترسی به داده‌ها از هر منبعی متمرکز است و به کاربران تجاری اجازه می‌دهد تا با انعطاف پذیری و قدرت ابر، تجسماتی را ایجاد کنند. یکپارچه سازی و پیوند داده مبتنی بر ابر ارزش سرمایه گذاری‌های فعلی در معماری داده را به حداکثر می‌رساند در حالی که امکان انعطاف پذیری بیشتری را برای سازگاری با تغییرات ابعاد اضافه شده در سوالات کسب و کار شما را فراهم می‌کند. این امکان را برای اندازه گیری در زمان واقعی فراهم می‌کند و می‌تواند بین چندین سیستم پردازش شود. همچنین به شرکت شما این امکان را می‌دهد تا از داده‌ها برای تاثیر واقعی تجارت استفاده کند.

چرا باید تجزیه و تحلیل داده‌های ابر را در نظر بگیرید؟

موضوع همین است! تلفیق داده مبتنی بر ابر تقریباً مسئله جدیدی است. شرکت‌ها در حال انتقال به ابر هستند، بنابراین هوش تجاری نیز باید در آنجا باشد. فورستر می‌گوید این شرکت انتظار دارد که 50% دیگر از شرکت‌ها تحول ابر محور را در الویت قرار دهند و احتمالاً این مسئله تا سال 2021 محقق می‌شود. استفاده از تجمیع داده‌های ابری برای تجزیه و تحلیل می‌تواند به نیازهای چندین گروه ذی نفع از جمله موارد زیر بپردازد:

  • مدیران فناوری اطلاعات که در مقاله قبل هم در خصوص تلفیق IT صحبت کردیم؛ می‌توانند داده‌های هزاران منبع و سیستم را در هنگام اتوماسیون خطوط انتقال داده، ادغام کنند.
  • کاربران تجاری که قادر خواهند بود گزارش داده‌ها را با استفاده از تجزیه و تحلیل بدون تنگناهای ناشی از پردازش، دسترسی یا در دسترس بودن، به سرعت پردازش کنند.
  • رهبران مشاغل که گزارشات را بلادرنگ با جدیدترین داده‌ها برای تصمیم گیری آگاهانه و مبتنی بر داده، دریافت می‌کنند.

یکپارچه سازی یا پیوند داده مبتنی بر ابر ( cloud-based data integration ) به رهبران فناوری اطلاعات یا IT این امکان را می‌دهد تا نگاه متمرکز به آینده را در معماری داده‌های خود داشته باشند. الویت بندی ادغام داده‌ها برای تجسم و موارد استفاده از هوش تجاری برای این است که در یکپارچه سازی برنامه‌ها و تنظیم سیستم گرفتار شوند. با پیوند داده مبتنی بر ابر برای تجزیه و تحلیل، می‌توانید پتانسیل سرمایه گذاری بستر داده خود را به حداکثر برسانید و بهترین تجزیه و تحلیل را در کلاس به تجارت خود ارائه دهید.

بهترین روش‌ها برای ادغام داده‌ها

پیوند داده مبتنی بر ابر

با داشتن برخی از مزایای آشکار برای استفاده از یکپارچه سازی داده‌های ابری یا تلفیق داده مبتنی بر ابر برای تجزیه و تحلیل و هوش تجاری شما، این مسئله مهم است که شرکت شما بهترین روش‌ها را هنگام مدرنیزه کردن هوش تجاری خود ایجاد کند. ساخت محصولات تجزیه و تحلیل مدرن به یکپارچه سازی داده‌ها از منابع مخنلف و اغلب پراکنده وابسته است. این مسئله در حقیقت یک فرآیند پیچیده است و استراتژی‌های بی اثر یکپارچه سازی داده می‌توانند پتانسیل مجموعه تجزیه و تحلیل یک شرکت را محدود کنند. برای اطمینان از هماهنگی، در این بخش برخی از نکات مهم را در نظر می‌گیرید که هنگام تجزیه و تحلیل اطلاعات ادغام را اندازه گیری می‌کنید. برای یافتن بهترین روش‌ها در پیوند داده مبتنی بر ابر با هم این نکات را بررسی می‌کنیم:

  • در اصل اولین نکته این است که قبل از این که مسائل حاکمیتی پیچیده شوند، اقدام کنید. تنظیمات دریاچه داده و انبار داده محدودیت‌هایی دارد، به ویژه زمانی که این محدودیت‌ها به دلیل اندازه و پیچیدگی شرکت در سازمان مقیاس می‌شوند. رهبران فناوری اطلاعات باید راه حل‌های پیوند داده مبتنی بر ابر را با سیستم‌های اصلی حاکمیت داده‌ها پیاده سازی کنند تا اطمینان حاصل شود که افراد فقط به داده‌هایی که مجاز به دیدن آن‌ها هستند، دسترسی دارند.
  • برای ادغام داده‌ها استانداردهای حاکمیتی را مناسب را پیاده سازی کنید. با القای فرآیندهای حاکمیت و صدور گواهینامه و حسابرسی در ردیف داده‌ها از طریق تبار داده‌ها، شما قادر خواهید بود که ضمن دسترسی به کنترل داده‌های خود؛ نوع صحیح دسترسی به داده‌ها را در اختیار کاربران قرار دهید.
  • نکته انتهایی این است که فرآیندهای ادغام را از ابزارهای هوش تجاری جدا کنید. سازمان‌ها ممکن است از ابزارهای یکپارچه در کل شرکت استفاده کنند و توجه داشته باشید که هر ابزاری احتمالاً هدف متفاوتی را ارائه می‌دهد. بیشتر راه حل‌های پیشرفته یکپارچه سازی داده‌ها، هر کاربر تجاری را قادر می‌سازد تا ابزار تجسم خود را بر اساس ترجیح خود ارائه دهد.

در انتها باید بگوییم که با قابلیت ادغام یا تلفیق داده مبتنی بر ابر شرکت‌ها در اصل می‌توانند داده‌های هزاران منبع و سیستم را به صورت پویا ادغام کنند. این یکپارچگی امکان تجزیه و تحلیل را برای تصمیم گیری بهتر فراهم می‌کند. این مسئله همچنین می‌تواند شرکت شما را از یک فضای رقابتی به یک فضای کسب و کار، سریعاً تغییر دهد. نظرات و سوالات خود را در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.