در این مقاله مثالهای واقعی data visualization را برای شما بیان می‌کنیم تا ارزش واقعی آن را بهتر درک کنید. بهترین و ساده‌ترین راه برای درک قدرت و سودمندی واقعی نقشه برداری، مشاهده نمونه‌های واقعی آن در زندگی روزمره است. باور کنید یا نکنید، هر هفته صدها هزار نقشه توسط مشاغل، سازمان‎‌های غیر انتفاعی و سازمان‌های رسانه‌ای در تلاش برای فروش ایده، اقناع گروهی از افراد یا روایت داستانی ایجاد می‌شود. سوالی که مطرح است این است که آیا نقشه برداری همه جا هست؟ چرا؟ بله هست زیرا تصاویر بصری ابزاری فوق العاده قدرتمند هستند. واقعیت این است که اکثر مردم نمی‌توانند صفحه گسترده‌ای را که پر از صدها ردیف و ستون داده‌های خام است، مشاهده کنند و معنی آن را به راحتی درک می‌کنند. داده‌ها و علم داده‌ها پیچیده هستند. آن‌ها نمی‌توانند داستان‌ها را به سادگی تصاویر تعریف و بازگو کنند. قبلاً در خصوص اهمیت تجسم داده برای شما صحبت کرده بودیم. اگر در سال 2015 از قدرت و ارزش data visualization استفاده نکردید، امسال زمان آن رسیده که از این قدرت با نفوذ استفاده کنید. در مقالات قبلی ذکر کردیم که دلایل مختلفی وجود دارند که شما باید داده‌های مربوط به تجارت خود را تجسم کنید.

مثالهای واقعی از تجسم داده

اگر هنوز از قدرت و سودمندی data visualization مطمئن نیستید، توجه شما را به مثالهای واقعی data visualization جلب می‌کنیم. نقشه‌ها سابقه‌ای طولانی دارند و جزئی اصلی در زندگی روزمره ما هستند. در اصل آن‌ها برای درک سفرهای جاده‌ای و درک نزدیکی یک مکان با مکان دیگر استفاده می‌شدند. اکنون از آن‌ها استفاده‌های کاربردی‌تری هم می‌شود که به ساده سازی داده‌های پیچیده کمک می‌کند. به نمونه‌های زیر که از سال 2016 تا کنون جمع آوری شده‌اند، نگاهی بندازید. این موارد در اصل بهترین داستان‌های تجسم داده هستند که تا امسال منتشر شده‌اند:

آژانس نقشه برداری انگلیس

مثالهای واقعی data visualization

یکی از مثالهای واقعی data visualization که نمونه خوبی هم محسوب می‌شود؛ آژانس نقشه برداری انگلیس است که نقشه مریخ را ایجاد کرده است. در اصل گزارش شده که یکی از برترین آژانس‌های نقشه برداری انگلیس از داده‌های باز ناسا برای تهیه نقشه سطح مریخ در مقیاس بالا استفاده کرده است. این نقشه در اصل با استفاده از نظر سنجی ایجاد شده است و تلاش می‌کند که بینش و درک بیشتری از جهانی داشته باشد که روزی می‌تواند توسط انسان سکونت داشته باشد. این مورد یک مثال خارق العاده در زمینه data visualization است که اهمیت و ارزش تجسم داده‌های پیچیده و خام را برای آموزش بهتر گروه‌های بزرگ با سطح تحصیلات و دانش مختلف در مورد یک موضوع برجسته می‌کند.

خلاقیت با نقشه برداری از داده‌ها

مقاله اخیر منتشر شده توسط دولت فناوری، روش‌های مختلفی را که دولت‌های محلی از اطلاعات و نقشه برداری برای برقراری ارتباط با شهروندان، حل مشکلات و بهبود شهرهای خود استفاده می‌کنند، برجسته کرده است. در این بخش خلاصه‌ای از مثالهای واقعی data visualization که در مقاله منتشر شده است را با هم مرور می‌کنیم.

  • ناحیه کلمبیا و آیووا از نقشه برداری برای کمک به شهروندان در جریان پیشرفت برف روبی در زمان واقعی استفاده کرد.
  • لس آنجلس نقشه‌ای را منتشر کرد که به کاربران امکان می‌دهد الگوهای آب و هوا، ترافیک، قطعی برق و موارد دیگر را ردیابی کنند.
  • کالیفرنیا با هدف آگاهی بخشی و شناسایی مناطق پرخطر، نقشه‌ای را منتشر می‌کند که آلودگی هوا را در مناطق مختلف اطراف ایالت ردیابی می‌کند.
  • شهر ویرجینیا برای کمک به آموزش ساکنان در مورد خدمات وانت شهری در حاشیه شهر نقشه‌ای ایجاد کرد.
  • شیکاگو نقشه‌ای را راه اندازی کرد که به کاربران امکان می‌دهد داده‌هایی خاصی مانند گزارش بازرسی مواد غذایی، بسته شدن خیابان‌‎ها، چاله‌ها و موارد دیگر را جستجو کنند.
  • هوستون سرویسی راه اندازی کرد که به صورت بلادرنگ، درخواست خدمات را نقشه برداری و ردیابی می‌کند.

این موارد همه نمونه‌های خوبی است که نشان می‌دهد چگونه می‌توان از نقشه برداری برای شناسایی روندها و فرصت‌ها، حل مشکلات و آموزش‌ افراد و بهبود زندگی استفاده کرد. با این مثال، کاربردی بودن data visualization را به شما نشان دادیم.

هواپیماهای بدون سرنشین

هواپیماهای بدون سرنشین راه حل ابتکاری برای نقشه برداری محلی را ارائه می‌دهند. بانک جهانی در ماه پیش داستانی را منتشر کرد که طراحی را برای شروع استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین برای ارائه data visualization سریع برای جوامع محلی نیازمند در سراسر جهان معرفی کرد. نویسنده مقاله توضیح می‌دهد که به دلیل درگیری‌های قبلی، بسیاری از افراد در جوامع در سراسر جهان ثبت نام رسمی در زمین یا خانه‌های خود ندارند که باعث می‌شود آن‌ها از زمین خود به عنوان یک دارایی اقتصادی موثر استفاده نکنند. علاوه بر این نویسنده توضیح می‌دهد که نقشه برداری از زمین برای بسیاری از جوامع دشوار و پرهزینه است. در ادامه از این مورد از مثالهای واقعی data visualization راه حل ارائه شده توسط بانک جهانی را با هم مرور می‌کنیم:

بانک جهانی در حال اجرای یک پروژه 12 میلیون دلاری املاک و مستغلات برای کمک به دولت در تولید یک سیستم ملی و زیرساخت‌های داده‌های مکانی است. این تیم شروع به استفاده از فناوری و روش‌های جدید برای بهبود اثر بخشی پروژه کرده است. وسیله‌های نقلیه هوایی بدون سرنشین (پهپادها) که بیشتر با نام هواپیماهای بدون سرنشین شناخته می‌شوند، به کمک آن‌ها آمده‌اند. این هواپیماهای بدون سرنشین، کوچک و سبک هستند. آن‌ها خدمات نقشه برداری چرخشی را از برنامه ریزی به محصول در طی چند روز یا هفته یا نه ماه یا یک سال و با کسری از هزینه بررسی هوایی معمولی با استفاده از هواپیماهای سرنشین دار ارائه می‌دهند.

این مورد یک نمونه عالی از سازمانی است که توانست یک مشکل را شناسایی کند و از فناوری نقشه برداری و data visualization بهره ببرد تا راه حلی ارائه دهد که در نهایت تاثیر پایداری بر زندگی صدها هزار نفر در سراسر جهان بگذارد.

نقشه برداری از زیکا

مثالهای واقعی data visualization

چندی پیش، NPR داستانی را منتشر کرد که هدف آن تهیه یک جدول زمانی از ویروس زیکا بود. از آن‌جا که نویسنده می‌گوید: این بیماری مبهم است و به یک اورژانس بهداشت عمومی بین المللی نیاز دارد! در داستان یا این مورد از data visualization نویسنده نقشه‌ای ارائه داده است که مکان انتقال زیکا از سال 2015 در گذشته و شناسایی انتقال در سراسر جهان را تجسم می‌کند. با توجه به این واقعیت که عموم مردم شناخت کمی از ویروس زیکا دارند، این موضوع در اصل یک نمایش بصری فوق العاده مفید از داده‌های خام است. طبق این مقاله این ویروس به بیش از 20 کشور و سرزمین در قاره آمریکا رسیده است. در برزیل تعداد این مورد بیشتر بوده است. این مورد یکی از مثالهای واقعی data visualization است که بسیار کاربردی است. در اصل این یک نمونه قوی از سازمانی است که در تلاش برای آموزش بهتر مردم، از نقشه برداری برای ساده سازی داده‌های پیچیده استفاده می‌کند.

تامین آب

در این مورد از مثالهای واقعی data visualization موضوع مهم دیگری را برجسته می‌کند که طی هفته‌های اخیر به شکل گسترده گزارش شده است. بحران آلودگی آب که در حال حاضر در میشیگان رخ می‌دهد. در این داستان نویسنده پیش زمینه‌ای از موضوع مورد بحث را ارائه می‌دهد و همچنین شامل یک نقشه مفید است که درصد نمونه‌های آب لوله کشی با سرب بالاتر از 5 قسمت در میلیارد، توسط بخش را نشان می‌دهد. این مورد نمونه دیگری از تلاش سازمان برای استفاده از تجسم داده‌ها و نقشه برداری برای آگاهی دادن به مردم در مورد موضوعاتی است که آن‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد. این مورد آخر از نمونه مثال‌های data visualization بود. شما اکنون می‌توانید اهمیت و ارزش تجسم داده‌ها را درک کنید و کاربرد آن‌ها را در زندگی واقعی به خوبی فهمیده‌اید. در خصوص داده‌ها، مقالات زیادی داشتیم که برای اگاهی بیشتر در این زمینه می‌توانید به ان‌ها رجوع کنید. مقالاتی مانند: بیگ دیتا، مدرنیزه کرده انبار داده، انبار داده، داده کاوی، معرفی اینفلوئنسرها در زمینه علم داده و کسب درامد از داده‌های شرکت است.

در نهایت باید بگیم که به عنوان یک تجارت نمی‌توانید انتظار داشته باشید افراد را متقاعد کنید، افراد را آموزش دهید، یا روندها، مشکلات یا فرصت‌ها را فقط با استفاده از داده‌های خام برجسته کنید. شما باید برای تاثیرگذاری و موثر بودن، داده‌ها را ساده کنید و آن‌ها را به شکلی ارائه دهید که مردم بتوانند آن را درک کنند. یکی از بهترین و آسان‌ترین راه‌ها برای این کار ایجاد تجسم داده است. data visualization همانطور که قبلاً گفتیم از جمله بهترین و کاربردی‌ترین روش‌ها برای ساده سازی داده‌های پیچیده است. آن‌ها بسیار کاربردی و قابل درک برای عموم هستند و همچنین طرفداران خاص خود را دارند. بنابراین هرگز در دنیای امروز از آن‌ها غافل نشوید. اگر فکر می‌کنید در سال آینده می‌توانید از ایجاد و به اشتراک گذاری نقشه‌های بیشتر برای کسب و کار خود بهرمند شوید، سعی کنید از طریق یک تیم حرفه‌ای این موضوع را امتحان کنید. در نظر داشته باشید که استفاده از آن بسیار آسان است و پر از ویژگی‌های قدرتمندی است که به شما امکان می‌دهد نقشه‌ها را مطابق میل خود بسازید و حتی آن‌ها را شخصی سازی کنید. امتحان آن رایگان است. امیدواریم این مقاله در خصوص مثالهای واقعی data visualization برای شما مفید باشد. آیا مثال دیگری در دنیای واقعی دیده‌اید یا تجربه کرده‌اید؟ با ما در قسمت دیدگاه به اشتراک بگذارید و در ارتباط باشید.