در شرایط تجاری فوق العاده رقابتی امروز، شما به تمام ابزاری که می‌توانید برای برتری در مقابل رقبای خود داشته باشید، نیاز دارید و از این نظر، هوش تجاری BI و راه حل های هوش تجاری نقش بسیار مهمی را در رشد کسب و کار شما بر عهده می‌گیرد.

مشاغل و سازمان‌های مدرن بر روی داده ها کار می‌کنند، پس ما در مورد داده هایی صحبت می‌کنیم که روز به روز جمع آوری می‌شوند و این همان چیزی است که بسیاری، آن را داده های بزرگ یا Big Data می‌نامند. به خودی خود، داده هایی که روز به روز رشد می‌کنند فایده تاکتیکی و استراتژیکی برای تجارت ندارند. اما وقتی این داده ها پردازش و تجزیه و تحلیل می‌شوند تا روندها، الگوها و سایر بینش‌های مفید به وجود آید، داده ها به دارایی تبدیل می‌شوند که ارزش واقعی یک کسب و کار یا سازمان را فراهم می‌کند. اطلاعات استخراج شده می‌تواند بینش مفیدی درباره آنچه در داخل و خارج سازمان شما می‌گذرد، فراهم کند و با این کار می‌توانید مبنای تصمیم گیری‌های اساسی خود را پیدا کنید.

اکنون با توجه به راه حل های هوش تجاری ، فناوری فعلی از اهرم‌هایی استفاده می‌کند تا دقیق‌ترین وسیله را برای کشف واقعیت‌ها و وقایع در حین وقوع و پیش بینی چالش‌ها و مسائل قبل از وقوع، به شما ارائه دهد. همه این کارها برای این است که تجارت شما برای شرایط فعلی و آینده کسب و کار آماده باشد. چرخه BI شما را قادر می‌سازد داده های خام بزرگ را به اطلاعات قابل فهم تبدیل کنید که اغلب در داشبوردهای تعاملی تجسم می‌‌شوند و می‌توانند بیشتر مورد پرسش و فیلتر قرار بگیرند تا بینش‌های مرتبط تری پیدا کنید.

مزایای راه حل های هوش تجاری

هوش تجاری

محصول فعلی ابزارهای هوش تجاری موجود در بازار، ویژگی‌های معمولی مورد استفاده در BI مانند تجزیه و تحلیل، گزارشگری و تجسم را ادغام می‌کند. در اینجا برخی از مزایایی که می‌توانید از راه حل های BI کسب کنید برای شما آورده شده است:

  • بینش‌های مربوطه را فراهم می‌کند؛ شما می‌توانید زمینه‌های بهبود و موقعیت بازار را تعیین کنید، دوام محصول را اندازه بگیرید، میزان عرضه و تقاضا را بسنجید، فرصت‌های فروش، تولید لید یا سرنخ را بهبود ببخشید، رفتار مشتری را بیاموزید و موارد دیگر. در کل شما روش‌های حدسی را حذف کرده و اطلاعات تحلیلی را برای بهینه سازی فرایندها، وظایف و فعالیت‌های تجاری اعمال می‌کنید.
  • بینش و دید قوی به شما می‌دهد؛ تصمیم گیرندگان از طریق ویژگی‌های معمولی BI مانند داشبورد و کارت امتیاز، تصویری کلی از عملکرد شرکت می‌گیرند. شما می توانید معیارها، شاخص های کلیدی عملکرد KPI ها و نقاط عطف را برای هماهنگی با استراتژی‌ها و اهداف کسب و کار خود تنظیم کنید و سلامت کسب و کار خود را در یک محدوده مشخص ترسیم کنید.
  • داده ها را متمرکز می‌کند؛ شما به جای ورود به چندین برنامه، سیستم و منبع، اطلاعات جمع شده و فیلتر شده را به صورت بلادرنگ از یک مرکز مرکزی دریافت می‎کنید و زمان صادرات و واردات داده را به شدت کاهش می‎دهید. داشتن داده زیر یک سقف به معنی کارایی و صرفه جویی است.
  • روندهای تجاری را ساده می‎کند؛ راه حل های هوش تجاری از آنجایی که تجزیه و تحلیل را خودکار می‌کند، عارضه مرتبط با فرآیندهای تجاری را برطرف می‌کند، یک کار پیچیده که ترکیبی از آمار، تجزیه و تحلیل پیش بینی، مدل سازی رایانه، محک زدن و سایر روش‌هاست، بنابراین شما مجبور نیستید محاسبات را خودتان انجام دهید و در مورد سایر امور مهم و تصمیم گیری‌های تمرکز بیشتری خواهید داشت.
  • امکان تجزیه و تحلیل آسان را فراهم می‌کند؛ پیش از این، تجزیه و تحلیل یک کار سنگین، دست و پا گیر، با منابع و نیروی کار زیاد بود که نیاز به یک تیم کامل فناوری اطلاعات برای چندین روز داشت. اکنون، ابزارهای BI کاربرد خود را دموکراتیک کرده‌اند، یعنی حتی به افراد غیر تحلیل گر و کاربران عادی نیز اجازه می‌دهند تا به سرعت داده ها را جمع آوری و پردازش کنند و در نهایت قدرت تجزیه و تحلیل را از دست افراد معدودی به دست بسیاری از افراد رسانده است.

راه حل های برتر هوش تجاری

Sisense

Sisense

Sisense یک نرم افزار هوشمند کسب و کار چند کاره است و به عنوان یکی از بهترین پلتفرم های BI end-to-end شناخته شده است که تمام ابزارهای لازم برای تهیه، تجزیه و تحلیل و تجسم داده های پیچیده را در خود جای داده است. کاربران می‎توانند از طریق رابط کاربری drag and drop کردن تمام داده های خود را در داشبورد جذاب جلوه دهند و بینش‌های ارزشمندی ایجاد کنند که می‌شود با هر کسی به اشتراک گذاشته شوند. این راه حل BI انتخاب بسیاری از شرکت‎هاست،؛ از استارتاپ‎ها گرفته تا مارک‎های معروف مانند سونی، ESPN ،eBay، رولز رویس، موتورولا، ایرباس و ناسا و غیره.

استقرار فوری با معماری Single-Stack یکی از بهترین قسمت‌های این راه حل هوش تجاری است و شما را از هر گونه نیازی به ابزارهای اضافی برای مدیریت فرآیند از ادغام تا تجسم داده ها، مبرا می‌کند. این موتور درون تراشه‌ای ابتکاری است که به شما امکان می‌دهد هر سوالی را بپرسید و بدون بازگشت به صفحه drawing برای هر پرسش جدید، پاسخ فوری بگیرید. برای کاربران غیر IT که نیاز به ریز کردن و تجزیه و تحلیل داده های بزرگ و تولید بینش و همچنین گزارش‌های تصویری در عرض چند دقیقه دارند، این یک راه حل ایده آل است.
برخی از مزایای مختلفی که سیسنس می‌تواند ارائه دهد عبارتند از:

  • تلفیق کلیه اطلاعات از همه منابع در یک مخزن واحد و قابل دسترسی
  • تولید تجزیه و تحلیل غنی و هوشمند با استفاده از گزارش‌های دیداری قوی و بدون هیچ زحمتی برای آماده سازی
  • تجزیه و تحلیل داده ها به طور دقیق و در زمان واقعی
  • مدیریت طیف گسترده‌ای از وظایف و فرآیندهای BI
  • کوتاه‌ کردن زمان بینش با موتور سریع و عملکرد end to end
  • به اشتراک گذاری آسان بینش‌ها با تیم، مشتریان و شرکای خود
  • رابط بصری و امکان سازگاری سریع کاربران غیر متخصص با سیستم
  • بهینه سازی پتانسیل پردازنده های 64 بیتی رایانه و چند هسته
  • ادغام آسان با سایر محصولات و برنامه‌ها با REST API خود
  • داشتن حداقل هزینه مالکیت

Looker

راه حل هوش تجاری Looker

Looker یکی از راه حل های هوش تجاری است که در کشف داده ها تخصص دارد. این یک روش ابتکاری برای اکتشاف داده ها با استفاده از دانش SQL برای بررسی داده ها و همکاری در سراسر شرکت برای ایجاد مدل‌های داده کارآمد در مورد تجارت شماست. با مهارت در SQL و داده های مبتنی بر وب، Looker می‌تواند با بیش از 25 تنوع مختلف کار کند و می‌تواند از Google BigQuery ،Spark ،Vertica ،Hive و چندین مورد دیگر پشتیبانی کند. شما می‌توانید ماژول‌ها و مدل‌های تجزیه و تحلیل بسازید، سوالات خود را اجرا کنید، کل مجموعه داده ها را تجزیه و تحلیل کنید و میلیون‌ها مورد را در پایگاه داده خود مرور کنید. Looker برای کارهای سنگین طراحی شده است.

یکی از نکات قابل توجه در این راه حل هوش تجاری ویژگی همکاری آن است که با توجه به آن می‌توان پروژه‌های داده یا مجموعه داده ها را به عنوان پروژه‌های Git ذخیره کرد، به توسعه دهندگان این امکان را می‌دهد تا تغییرات در کد SQL خود را ردیابی کنند و افراد را قادر می‌سازد تا در یک پروژه با هم کار کنند. تصویر سازی ساده دارد، اجازه می‌دهد تا اشیا multi-sized را روی داشبورد اضافه کنید، ویژگی‌های نگاشت جدید اضافه کنید یا حتی تصاویر وارد شده به Looker وارد کنید. همچنین از Webhooks پشتیبانی می‌کند و به شما امکان می‌دهد اشیا داده های Looker را در گردش کار شخص ثالث اعمال کنید. از آنجا که این یک برنامه وب است که بر روی مرورگر شما اجرا می‌شود، می‌تواند روی لپ‌تاپ‌ها، دسکتاپ‌ها، تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها نصب شود.
Looker مزایای زیر را برای شما فراهم می‌کند:

  • 100 درصد پلتفرمی مبتنی بر وب و داده محور است.
  • دارای ویژگی‌های سلف سرویس برای فیلتر کردن، چرخش دادن و ایجاد تجسم و داشبورد است.
  • بدون برنامه نویسی پیچیده، اکثر عملیات به یک کد خودآموز تبدیل می‌شود.
  • فضاهای کاری شخصی امکان تعیین نقش‌هایی مانند سرپرست‌ها، کاربران و توسعه دهندگان را فراهم می‌کند.
  • ویژگی نقشه برداری برای کاربران بی‌تجربه در حال تهیه تجسم بسیار فنی در دسترس است.
  • همکاری بین کاربران را فعال و ساده می‌کند.
  • ادغام آسانی با برنامه‌های مختلف یا برنامه‌های شخصی و شخص ثالث دارد.
  • با زبانی آسان برای یادگیری به نام LookML که توسعه مدل‌های قدرتمند را ساده و قابلیت‌های SQL را افزایش می‌دهد، همراه است.
  • از طریق تلفن، ایمیل یا ارسال مستقیم بلیط از بستر Looker می‌توان به تیم پشتیبانی فنی قابل اعتماد رسید.

GoodData

GoodData

GoodData یکی از راه حل های هوش تجاری است که تجزیه و تحلیل ابری جامع را بر عهده دارد که ترکیبی از امنیت، مقیاس پذیری، عملکرد و تجزیه و تحلیل قدرتمند در سطح شرکت برای ارائه بینش مشتری و عملکرد، تسریع در فروش و شناسایی فرصت‌های درآمد است. این بستر داده ها را با منابع عملیاتی ادغام می‌کند تا به شرکت‌ها کمک کند تصمیمات هوشمندانه‌تری بگیرند، منابع بودجه را با کارآیی بیشتری انجام دهند و قابل پیش بینی باشند. GoodData به عنوان یک راه حل تحلیلی انعطاف پذیر طراحی شده است که هدف آن بالا بردن فرایندهای تجاری و ایجاد درآمد بدون به خطر انداختن عملکرد سیستم‌ها و برنامه‌های موجود شما یا افزایش هزینه‌های فناوری اطلاعات و توسعه است.

آنچه GoodData را از سایر سیستم‌های BI متمایز می‌کند، عملکرد تجزیه و تحلیل بازاریابی آن است که به مشاغل و بازاریابان امکان می‌دهد رفتار و نیازهای مشتریان خود را درک کنند. این قابلیت اضافی، داده های کسب و کار شما را به دارایی‌های درآمدزا تبدیل می‌کند، عملکرد فروش و سودآوری شرکت را تسهیل می‌کند.

با دریافت بینش از بازاریابی و داده های مشتری، شما می‌توانید محصولات داده را در مدت زمان کمتری راه اندازی کنید و این کار به شما کمک می‌کند از دارایی‌های داده خود درآمد کسب کنید. علاوه بر این، GoodData قادر به ذخیره سازی داده ها، کشف داده های سلف سرویس، تجزیه و تحلیل پیشرفته و تجسم، آماده سازی داده های بزرگ ETL / ELT و بسیاری موارد دیگر است که همه در یک پلتفرم تجزیه و تحلیل ابر کاربرپسند است. این راه حل BI فنآوری و خط تولید داده های شرکت شما را با قابلیت‌های یادگیری جمعی منحصر به فرد خود که کاربران را قادر می‌سازد تحلیلگر بهتری شوند، مدیریت می‌کند.
برخی از مزایای اصلی GoodData عبارتند از:

  • بینش مشتری برای سنجش تأثیر بازاریابی در تجارت شما را ایجاد می‌کند.
  • بینش عملیاتی که تصمیم گیری را بهینه می‌کند.
  • تجزیه و تحلیل جاسازی شده که فرصت‌هایی را برای جریان‌های درآمدزایی جدید فراهم می‌کند.
  • اکسپلورر داده به تیم‌های فناوری اطلاعات اجازه می‌دهد تا در چند دقیقه با منابع جدید داده، اطلاعات بیشتری را با اهداف فعال و مولد افزایش دهند.
  • طراح تحلیلی کاربران تجاری را قادر می‌سازد تا داده های خود را کشف کنند.
  • برای افزایش بهره وری، از یادگیری جمعی در سراسر فضای ابر استفاده می‌کند.
  • اشتراک و همکاری از طریق ایمیل، متناسب سازی و به اشتراک گذاری بینش در سازمان را آسان می‌کند.
  • تحلیلگران داده مالکیت سیستم‌های منبع و قابل مشاهده بودن نسب داده ها را از طریق کل خط لوله حفظ می‌کنند.
  • مدیریت فضای کاری انعطاف پذیر با حفظ کنترل محیط متمرکز در سطح تولید، بهره وری تحلیلگر غیرمتمرکز را امکان پذیر می‌کند.

Domo

راه حل های هوش تجاری Domo

Domo یکی از راه حل های هوش تجاری قوی و مبتنی بر ابر و B-self-service است که برای اداره کل تجارت شما، مدیریت کلیه داده های شما و اجرای آن بر روی هر دستگاه با سرعت بی‌سابقه‌ای ساخته شده است. این گزینه قابل اعتماد GoodData گسترده‌ترین مجموعه داده و پشتیبانی اتصال را ارائه می‌دهد و ویژگی‌های منحصر به فرد همکاری اجتماعی را فراهم می‌کند.

با Domo، شما می‌توانید افراد خود را با داده های مورد نیاز برای تصمیم گیری دقیق‌تر و سریع‌تر مجهز کنید. فرصت‌های پنهان را در داده های کسب و کار خود کشف کنید. با هم بهتر کار کنید تا به سرعت عمل کرده و از فرصت‌ها استفاده کنید و در هر زمان و هر مکان اطلاعات مربوط به بینش‌ها را انجام دهید. عملکرد اشتراک گذاری اجتماعی برنامه، بحث‌های آنلاین، اظهار نظر و به اشتراک گذاری نتایج را امکان پذیر می‌کند. همچنین می‌توانید برای هر عنصر داده‌ای پیام‌های جداگانه ارسال کنید یا اعلان‌های بروزرسانی دریافت کنید.
این راه حل هوش تجاری به شما امکان مشاهده داده ها از یک داشبورد را در زمان واقعی می‌دهد. رابط کاربری، ویجت‌ها و نمایشگرهای داشبورد درجه یک و از نظر بصری جذاب هستند و شامل نمایشگرهای داده خلاق مانند خطوط جرقه‌ای، شاخص‌های روند و ابزارک‌های چند بخشی هستند. Domo همچنین به شما امکان می‌دهد مجموعه داده های مختلف را با SQL های استاندارد ترکیب کنید یا موارد مدل شخصی سازی شده را از داده های محلی و ابری ایجاد کنید تا با تجسم قابل درک داده ها و بینش‌های عملی به دست بیایید. می‌توانید به سرعت، به راحتی و مستقیماً به بیش از 450 منبع داده در هرجایی از سازمان خود مانند پایگاه داده های پیش فرض، برنامه‌های ابری، صفحه گسترده، پرونده‌ها و سایر موارد متصل شوید.
در اینجا برخی از مزایای بسیاری که می‌توانید از Domo بدست آورید، ذکر شده است:

  • دسترسی آسان به داده ها که شامل آرایه انعطاف پذیر گزینه‌های اتصال داده است
  • تجسم‌های موثر با آزادی تصیر سازی داده های خود، به هر شکلی که می‌خواهید
  • به طور کامل برای هر زمان و هر مکان از طریق تلفن همراه بهینه شده است
  • بستر اجتماعی منحصر به فردی که بینشی از گفتگوها، زمینه‌ها، علایق و رفتارهای افراد را جمع آوری می‌کند
  • اکوسیستم باز که به همه امکان می‌دهد برنامه‌هایی را به Domo’s Appstore بسازند و تحویل دهند
  • برای کار در مقیاس بزرگ، همراه با داده های شرکت و کنترل‌های امنیتی ساخته شده

Tableau

Tableau

Tableau یک راه حل محبوب هوش تجاری برای تجزیه و تحلیل سلف سرویس است که در سه نوع وجود دارد: به عنوان یک پلتفرم آنلاین، یک برنامه دسکتاپ برای تحلیلگران و یک نسخه سرور برای شرکت‌ها. هر پلتفرمی را که انتخاب کنید، یک سیستم پیشرفته با ابزارهای پیشرفته برای کمک به شما در درک و تجسم داده های شرکت دریافت می‌کنید.

این راه حل BI برای برآوردن هرگونه تجزیه و تحلیل داده مورد نیاز طراحی شده است و به تعداد زیادی اتصال دهنده و تجسم مجهز شده است، به طوریکه شما می‌توانید با داده های زنده کار کنید یا آنها را در Tableau بارگیری کنید. پس از اتصال منابع داده، برنامه برای تهیه و تمیز کردن داده ها بر اساس پارامترهای شما کار می‌کند.
گزینه‌های مختلف تجسم برای ساخت داشبورد و گزارش در عرض چند دقیقه وجود دارد. با تشکر از یک موتور پردازش سریع و تجزیه و تحلیل قدرتمند، می‌توانید به سرعت به منابع متصل شوید، داده ها را تجسم کنید و به اشتراک بگذارید و همچنین داشبورد را مستقیماً از سیستم عامل Tableau خود منتشر کنید، همه و همه بدون نیاز به پس زمینه برنامه نویسی.
در اینجا خلاصه‌ای از مزایای ارائه شده توسط Tableau برای شما آورده شده است:

  • اتصالی سریع و آسان به چندین منبع داده و تجزیه و تحلیل سریع داده ها دارد
  • رابط بصری و آسان تجزیه و تحلیل داده را با چند حرکت کشیدن و رها کردن ساده امکان پذیر می‌کند
  • همکاری پیشرفته تجزیه و تحلیل گروه را تسهیل می‌کند (با بیشتر قابلیت‌ها در داشبورد عمومی)
  • دارای روش‌های بسیاری برای بررسی داده ها که می‌توانند برای تولید بینش غنی‌تر، ترکیب شوند
  • دارای قیمت گذاری انعطاف پذیر و استقرار با سه نسخه پلتفرم است