در شرایط تجاری فوق العاده رقابتی امروز، شما به تمام ابزاری که میتوانید برای برتری در مقابل رقبای خود داشته باشید، نیاز دارید و از این نظر، هوش تجاری BI و راه حل های هوش تجاری نقش بسیار مهمی را در رشد کسب و کار شما بر عهده میگیرد.
مشاغل و سازمانهای مدرن بر روی داده ها کار میکنند، پس ما در مورد داده هایی صحبت میکنیم که روز به روز جمع آوری میشوند و این همان چیزی است که بسیاری، آن را داده های بزرگ یا Big Data مینامند. به خودی خود، داده هایی که روز به روز رشد میکنند فایده تاکتیکی و استراتژیکی برای تجارت ندارند. اما وقتی این داده ها پردازش و تجزیه و تحلیل میشوند تا روندها، الگوها و سایر بینشهای مفید به وجود آید، داده ها به دارایی تبدیل میشوند که ارزش واقعی یک کسب و کار یا سازمان را فراهم میکند. اطلاعات استخراج شده میتواند بینش مفیدی درباره آنچه در داخل و خارج سازمان شما میگذرد، فراهم کند و با این کار میتوانید مبنای تصمیم گیریهای اساسی خود را پیدا کنید.
اکنون با توجه به راه حل های هوش تجاری ، فناوری فعلی از اهرمهایی استفاده میکند تا دقیقترین وسیله را برای کشف واقعیتها و وقایع در حین وقوع و پیش بینی چالشها و مسائل قبل از وقوع، به شما ارائه دهد. همه این کارها برای این است که تجارت شما برای شرایط فعلی و آینده کسب و کار آماده باشد. چرخه BI شما را قادر میسازد داده های خام بزرگ را به اطلاعات قابل فهم تبدیل کنید که اغلب در داشبوردهای تعاملی تجسم میشوند و میتوانند بیشتر مورد پرسش و فیلتر قرار بگیرند تا بینشهای مرتبط تری پیدا کنید.
محصول فعلی ابزارهای هوش تجاری موجود در بازار، ویژگیهای معمولی مورد استفاده در BI مانند تجزیه و تحلیل، گزارشگری و تجسم را ادغام میکند. در اینجا برخی از مزایایی که میتوانید از راه حل های BI کسب کنید برای شما آورده شده است:
Sisense یک نرم افزار هوشمند کسب و کار چند کاره است و به عنوان یکی از بهترین پلتفرم های BI end-to-end شناخته شده است که تمام ابزارهای لازم برای تهیه، تجزیه و تحلیل و تجسم داده های پیچیده را در خود جای داده است. کاربران میتوانند از طریق رابط کاربری drag and drop کردن تمام داده های خود را در داشبورد جذاب جلوه دهند و بینشهای ارزشمندی ایجاد کنند که میشود با هر کسی به اشتراک گذاشته شوند. این راه حل BI انتخاب بسیاری از شرکتهاست،؛ از استارتاپها گرفته تا مارکهای معروف مانند سونی، ESPN ،eBay، رولز رویس، موتورولا، ایرباس و ناسا و غیره.
استقرار فوری با معماری Single-Stack یکی از بهترین قسمتهای این راه حل هوش تجاری است و شما را از هر گونه نیازی به ابزارهای اضافی برای مدیریت فرآیند از ادغام تا تجسم داده ها، مبرا میکند. این موتور درون تراشهای ابتکاری است که به شما امکان میدهد هر سوالی را بپرسید و بدون بازگشت به صفحه drawing برای هر پرسش جدید، پاسخ فوری بگیرید. برای کاربران غیر IT که نیاز به ریز کردن و تجزیه و تحلیل داده های بزرگ و تولید بینش و همچنین گزارشهای تصویری در عرض چند دقیقه دارند، این یک راه حل ایده آل است.
برخی از مزایای مختلفی که سیسنس میتواند ارائه دهد عبارتند از:
Looker یکی از راه حل های هوش تجاری است که در کشف داده ها تخصص دارد. این یک روش ابتکاری برای اکتشاف داده ها با استفاده از دانش SQL برای بررسی داده ها و همکاری در سراسر شرکت برای ایجاد مدلهای داده کارآمد در مورد تجارت شماست. با مهارت در SQL و داده های مبتنی بر وب، Looker میتواند با بیش از 25 تنوع مختلف کار کند و میتواند از Google BigQuery ،Spark ،Vertica ،Hive و چندین مورد دیگر پشتیبانی کند. شما میتوانید ماژولها و مدلهای تجزیه و تحلیل بسازید، سوالات خود را اجرا کنید، کل مجموعه داده ها را تجزیه و تحلیل کنید و میلیونها مورد را در پایگاه داده خود مرور کنید. Looker برای کارهای سنگین طراحی شده است.
یکی از نکات قابل توجه در این راه حل هوش تجاری ویژگی همکاری آن است که با توجه به آن میتوان پروژههای داده یا مجموعه داده ها را به عنوان پروژههای Git ذخیره کرد، به توسعه دهندگان این امکان را میدهد تا تغییرات در کد SQL خود را ردیابی کنند و افراد را قادر میسازد تا در یک پروژه با هم کار کنند. تصویر سازی ساده دارد، اجازه میدهد تا اشیا multi-sized را روی داشبورد اضافه کنید، ویژگیهای نگاشت جدید اضافه کنید یا حتی تصاویر وارد شده به Looker وارد کنید. همچنین از Webhooks پشتیبانی میکند و به شما امکان میدهد اشیا داده های Looker را در گردش کار شخص ثالث اعمال کنید. از آنجا که این یک برنامه وب است که بر روی مرورگر شما اجرا میشود، میتواند روی لپتاپها، دسکتاپها، تلفنهای هوشمند و تبلتها نصب شود.
Looker مزایای زیر را برای شما فراهم میکند:
GoodData یکی از راه حل های هوش تجاری است که تجزیه و تحلیل ابری جامع را بر عهده دارد که ترکیبی از امنیت، مقیاس پذیری، عملکرد و تجزیه و تحلیل قدرتمند در سطح شرکت برای ارائه بینش مشتری و عملکرد، تسریع در فروش و شناسایی فرصتهای درآمد است. این بستر داده ها را با منابع عملیاتی ادغام میکند تا به شرکتها کمک کند تصمیمات هوشمندانهتری بگیرند، منابع بودجه را با کارآیی بیشتری انجام دهند و قابل پیش بینی باشند. GoodData به عنوان یک راه حل تحلیلی انعطاف پذیر طراحی شده است که هدف آن بالا بردن فرایندهای تجاری و ایجاد درآمد بدون به خطر انداختن عملکرد سیستمها و برنامههای موجود شما یا افزایش هزینههای فناوری اطلاعات و توسعه است.
آنچه GoodData را از سایر سیستمهای BI متمایز میکند، عملکرد تجزیه و تحلیل بازاریابی آن است که به مشاغل و بازاریابان امکان میدهد رفتار و نیازهای مشتریان خود را درک کنند. این قابلیت اضافی، داده های کسب و کار شما را به داراییهای درآمدزا تبدیل میکند، عملکرد فروش و سودآوری شرکت را تسهیل میکند.
با دریافت بینش از بازاریابی و داده های مشتری، شما میتوانید محصولات داده را در مدت زمان کمتری راه اندازی کنید و این کار به شما کمک میکند از داراییهای داده خود درآمد کسب کنید. علاوه بر این، GoodData قادر به ذخیره سازی داده ها، کشف داده های سلف سرویس، تجزیه و تحلیل پیشرفته و تجسم، آماده سازی داده های بزرگ ETL / ELT و بسیاری موارد دیگر است که همه در یک پلتفرم تجزیه و تحلیل ابر کاربرپسند است. این راه حل BI فنآوری و خط تولید داده های شرکت شما را با قابلیتهای یادگیری جمعی منحصر به فرد خود که کاربران را قادر میسازد تحلیلگر بهتری شوند، مدیریت میکند.
برخی از مزایای اصلی GoodData عبارتند از:
Domo یکی از راه حل های هوش تجاری قوی و مبتنی بر ابر و B-self-service است که برای اداره کل تجارت شما، مدیریت کلیه داده های شما و اجرای آن بر روی هر دستگاه با سرعت بیسابقهای ساخته شده است. این گزینه قابل اعتماد GoodData گستردهترین مجموعه داده و پشتیبانی اتصال را ارائه میدهد و ویژگیهای منحصر به فرد همکاری اجتماعی را فراهم میکند.
با Domo، شما میتوانید افراد خود را با داده های مورد نیاز برای تصمیم گیری دقیقتر و سریعتر مجهز کنید. فرصتهای پنهان را در داده های کسب و کار خود کشف کنید. با هم بهتر کار کنید تا به سرعت عمل کرده و از فرصتها استفاده کنید و در هر زمان و هر مکان اطلاعات مربوط به بینشها را انجام دهید. عملکرد اشتراک گذاری اجتماعی برنامه، بحثهای آنلاین، اظهار نظر و به اشتراک گذاری نتایج را امکان پذیر میکند. همچنین میتوانید برای هر عنصر دادهای پیامهای جداگانه ارسال کنید یا اعلانهای بروزرسانی دریافت کنید.
این راه حل هوش تجاری به شما امکان مشاهده داده ها از یک داشبورد را در زمان واقعی میدهد. رابط کاربری، ویجتها و نمایشگرهای داشبورد درجه یک و از نظر بصری جذاب هستند و شامل نمایشگرهای داده خلاق مانند خطوط جرقهای، شاخصهای روند و ابزارکهای چند بخشی هستند. Domo همچنین به شما امکان میدهد مجموعه داده های مختلف را با SQL های استاندارد ترکیب کنید یا موارد مدل شخصی سازی شده را از داده های محلی و ابری ایجاد کنید تا با تجسم قابل درک داده ها و بینشهای عملی به دست بیایید. میتوانید به سرعت، به راحتی و مستقیماً به بیش از 450 منبع داده در هرجایی از سازمان خود مانند پایگاه داده های پیش فرض، برنامههای ابری، صفحه گسترده، پروندهها و سایر موارد متصل شوید.
در اینجا برخی از مزایای بسیاری که میتوانید از Domo بدست آورید، ذکر شده است:
Tableau یک راه حل محبوب هوش تجاری برای تجزیه و تحلیل سلف سرویس است که در سه نوع وجود دارد: به عنوان یک پلتفرم آنلاین، یک برنامه دسکتاپ برای تحلیلگران و یک نسخه سرور برای شرکتها. هر پلتفرمی را که انتخاب کنید، یک سیستم پیشرفته با ابزارهای پیشرفته برای کمک به شما در درک و تجسم داده های شرکت دریافت میکنید.
این راه حل BI برای برآوردن هرگونه تجزیه و تحلیل داده مورد نیاز طراحی شده است و به تعداد زیادی اتصال دهنده و تجسم مجهز شده است، به طوریکه شما میتوانید با داده های زنده کار کنید یا آنها را در Tableau بارگیری کنید. پس از اتصال منابع داده، برنامه برای تهیه و تمیز کردن داده ها بر اساس پارامترهای شما کار میکند.
گزینههای مختلف تجسم برای ساخت داشبورد و گزارش در عرض چند دقیقه وجود دارد. با تشکر از یک موتور پردازش سریع و تجزیه و تحلیل قدرتمند، میتوانید به سرعت به منابع متصل شوید، داده ها را تجسم کنید و به اشتراک بگذارید و همچنین داشبورد را مستقیماً از سیستم عامل Tableau خود منتشر کنید، همه و همه بدون نیاز به پس زمینه برنامه نویسی.
در اینجا خلاصهای از مزایای ارائه شده توسط Tableau برای شما آورده شده است:
اگر شما هم به مشکل بهم ریختگی فونت های فارسی در فایل CSV برخوردید، این…
کارشناس پایگاه داده (Data Base Administrator یا DBA) با استفاده از نرم افزار به سازماندهی…
دریاچه داده چیست؟ دادهها نقش زیادی در دنیای امروز دارند و کسبوکارها ناگزیر هستند تا…
تبدیل داده به اطلاعات چگونه ممکن است؟ هوش تجاری یا همان Business Intelligence به سازمانها…
پاکسازی داده ها مرحله مهمی است که نباید ساده از آن بگذرید. گام پس از…
تحلیل داده با هوش تجاری چگونه است؟ دادههای دیجیتالی، با توجه به ماهیت خود، تصویری…