نیاز به SaaS BI tools ی که همه بتوانند از آن استفاده کنند در حال رشد است.
هوش تجاری SaaS یا SaaS BI، یک مدل توزیع مبتنی بر ابر است که در آن ارائه دهنده شخص ثالث میزبان ابزارهای BI در یک محیط امن و آنلاین است. ابزار SaaS BI خدمات تحلیلی مانند داشبورد و گزارش‌ها را با قیمت انعطاف پذیر مستقیماً به شرکت‌ها ارائه می‌دهد.

در فعالیت‌های تجاری امروز، مقدار باورنکردنی از داده ها به صورت روزانه جمع آوری و تدوین می‌شود که برای ردیابی شاخص‌های اصلی سلامت مالی و عملکرد شرکت، می‌توانند داخلی باشند. اما آنها همچنین برای تعیین رفتار خرید مشتریان، بازدیدهای اولین یا بازدیدهای مکرر کاربران و غیره می‌توانند بیرونی نیز باشند.

در کل همه این داده ها باید پردازش شوند و بیش از همه، مورد تجزیه و تحلیل و درک قرار گیرند تا از این مزیت‌ها و نتایج آنها استفاده شود. با استفاده از ابزار SaaS BI، کاربران می‌توانند تجزیه و تحلیل جامع داده ها را با استفاده از فناوری مدرن ابر BI انجام دهند. با این کار کاربران می‌توانند از هرجایی که باشند به همه منابع داده دسترسی پیدا کرده و داشبوردهای آنلاین را از دستگاه تلفن همراه خود گردآوری کنند.

دلیل استفاده از SaaS BI tools

یک مزیت بزرگ کسب و کار شما از کار روی ابر، انعطاف پذیری آن است. هرکدام از افراد تیم‌های شما در هر کجای دنیا می‌توانند در هر زمان و از هرجای دیگر به گزارش‌هایی که مربوط به آنها و کسب و کارتان است، به آخرین نسخه آن، دسترسی داشته باشند. در واقع با داده های بی درنگ، به صورت همیشگی و به روز کار می‌کنند و از کار دشواری به روزرسانی دستی هر گزارش جلوگیری می‌کند و زمان بیشتری را برای تمرکز بر روی مهمترین موارد تجزیه و تحلیل می‌گذارد: همانطور که گفته شد، ابزارهای گزارشگر BI امکان کنترل کلیه اطلاعات کسب و کار را با سهولت دسترسی و سریع‌تر از همیشه فراهم می‌کند. این مهارت به لطف سادگی در پیمایش و مدیریت این نوع ابزارها که به تجهیزات خاصی، سرورهای داخلی یا کل بخش فناوری اطلاعات نیاز ندارند، امکان پذیر است. با توجه به بودجه، این ابزارها می‌توانند مدیریت دقیق داده ها و سطح کاملاً جدیدی از بینش را تضمین کنند که در غیر این صورت، با استفاده از ابزارهای ذخیره سازی و تجزیه و تحلیل سنتی، نادیده گرفته می‌شوند و در نهایت انجام نمی‌شوند.

اما اگر دانش IT و نیروی انسانی برای انجام آن را ندارید، چگونه می‌توانید از جمع آوری داده ها به تجزیه و تحلیل داده ها برسید؟ پس راه حل شما پیدا کردن بهترین ابزار از بین SaaS BI tools  است. در دنیایی که بسیاری از نرم افزارهای هوش تجاری از عهده یک کاربر متوسط ​​خارج است، ما اغلب به نیروی گران قیمت IT و متخصصانی که یا مجبور به استخدام تمام وقت یا به صورت قراردادی هستند، اعتماد می‌کنیم. در حقیقت، 10 درصد از کل منابع فناوری اطلاعات برای سازمان‌ها از پرس و جوهای پایگاه داده، تجزیه و تحلیل داده ها و گزارش هوش تجاری تشکیل شده است.

با استفاده از یک ابزار اطلاعاتی تجاری SaaS، دیگر نیازی به اعتماد به نیروهای فناوری اطلاعات و متخصصان نیست و همچنین مجبور نیستید زمان و انرژی خود را صرف انتظار برای نتایج جستجو کنید. BI SaaS چنان قدرتمند است که هر متخصص خوب آموزش دیده اهمیت آن را تشخیص می‌دهد، اما استفاده از آن برای یک کارآموز به اندازه کافی آسان است. سازمان‌ها از استارتاپ‌های کوچک گرفته تا شرکت‌های بزرگ چند ملیتی از مزایای یک نرم افزار هوش تجاری SaaS بهره مند می‌شوند.

مزایای ابزارهای مدرن SAAS BI

مزایای ابزار هوش تجاری SaaS

  • در هر جای دنیا از آنها استفاده کنید، یک راه حل هوش تجاری SaaS انعطاف پذیری بسیار خوبی را برای شما فراهم می‌کند زیرا از هرجایی که اتصال اینترنت وجود دارد می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد. مستقیماً روی مرورگر بارگیری می‌شود، بنابراین نیازی به نصب هیچ نرم افزاری نیست. با وجود ویژگی‌های اضافی، می‌توان از آن در تعدادی از دستگاه‌ها از جمله تبلت، تلفن‌های همراه، لپ‌تاپ‌ها و دسکتاپ‌ها تحت انواع سیستم عامل‌ها و برنامه‌های مختلف نیز استفاده کرد. این نوع مقیاس پذیری و انعطاف پذیری این فرصت را به شرکت‌ها می‌دهد تا نصب داخلی و نگهداری نرم افزارهای پرهزینه را حذف کنند.
  • رابط کشیدن و رها کردن (Drag and drop)، ویژگی اصلی که  SaaS BI tools را بسیار شگفت انگیز و آسان می‌کند رابط کشیدن و رها کردن بصری آن است که به کاربران اجازه می‌دهد تا به معنای واقعی کلمه از میان آرایه‌ای از گزینه‌ها برای ترتیب و سازماندهی آنها هر طور که می‌خواهند انتخاب کنند. سادگی استفاده یک مزیت بزرگ است زیرا آن را برای هر کسی بدون دانش شدید فناوری اطلاعات در دسترس قرار می‌دهد و به وی امکان می‌دهد تا به حرفه‌ای‌ترین روش داده ها را تجزیه و تحلیل کند. همانطور که گفته شد، برای تولید و تجزیه و تحلیل مقدار پیچیده داده ها، نیازی نیست که یک متخصص فناوری اطلاعات همه فن حریف باشید. رابط کاربری ساده این نوع ابزارها، هر کاربر تجاری را قادر می‌سازد تا تنها با چند کلیک منابع داده شما را مدیریت کند.
  • ادغام سریع، SaaS BI tools سلف سرویس می‎‌توانند در کمتر از 10 دقیقه تنظیم و آماده استفاده شوند. علاوه بر این، با ابزارهای مدرن امکان اتصال طیف گسترده‌ای از پایگاه داده ها (MySQL ،SQLServer ،Oracle ،Maria DB ،PostgreSQL ،Heroku ،Amazon Aurora و غیره) و همچنین پرونده‌های تخت، تجزیه و تحلیل بازاریابی، سیستم عامل‌های اجتماعی، CRM یا سیستم های ERP و همه داده ها را در یک مکان متمرکز ترکیب کنید. کار سخت و خسته کننده به روزرسانی دستی اکنون از گذشته گذشته است: تمام داده هایی که با آنها سر و کار دارید همیشه به روز هستند. دیگر هیچ مشکلی در مورد تکثیر گزارش نمی‌شود و همگام سازی متفاوت وجود ندارد، همه در حال کار بر روی داده های مشابه و در زمان واقعی هستند. این زیرساخت به طور مرتب به روز شده و بهبود می‌یابد تا تجربه کاربری یکپارچه‌ای را ارائه دهد، در حالی که الگوهای داشبورد برای استفاده کامل پس از اتصال منبع داده خود آماده هستند.
  • همکاری پیشرفته، با اعطای دسترسی همکاران به داشبورد و گزارش‌ها، همکاری در تیم‌های خود را تقویت کنید. با دسترسی همه افراد به داده های مشابه، همه دانشمندان خود را با دانش داخلی که دیگر فقط در اختیار چند «گروه نخبه» نیست، توانمند می‌کنید. همکاری آسان‌تر است و SaaS BI فرآیند تصمیم گیری فراگیرتر و کارآمدتری را فراهم می‌کند که منجر به تصمیم گیری بهتر در زمینه تجارت می‌شود.
  • جمع آوری اطلاعات با یک کلیک، با یک نرم افزار KPI حرفه‌ای می توانید نتایج تجزیه و تحلیل شگفت انگیزی مانند نمودارهای تعاملی و داشبورد را جمع آوری کنید و در عین حال آنها را به طور خودکار برای گیرنده‌های انتخابی ارسال کنید. می‌توانید گزارش‌های داشبورد خود را با انتخاب قالبی که می‌خواهید در آنها ارسال کنید (PDF ،XLS ،PNG) به اشتراک بگذارید و یک تاریخ برنامه ریزی شده را تعیین کنید که گیرندگان شما همیشه یک ایمیل با نسخه به روز گزارش‌های شما دریافت کنند. علاوه بر این، می‌توانید داشبورد را از طریق URL یا در یک محیط امن بیننده به اشتراک بگذارید. علاوه بر این، هشدارهای داده هوشمند هر زمان که یک اتفاق غیر منتظره رخ می‌دهد یا اهداف برآورده نمی‌شوند، اعلان‌های فوری را به شما ارائه می‌دهند.
  • دیگر هیچ تنگنائی وجود ندارد، از آنجا که مقدار داده تولید شده به صورت روزانه از توانایی پردازش اطلاعات انسان فراتر می‌رود، الزامات گزارش دهی افزایش یافته است و باعث تنگناها شده و ادارات ویژه را تحت فشار قرار می‌دهد تا حجم زیادی از گزارش‌ها را در مدت زمان کمتری ارائه دهند. از طرف دیگر، SaaS BI برای توانمندسازی کاربران تجاری برای تولید گزارش‌های خود، بدون نیاز به تخصص فنی، طراحی شده است.

معرفی SaaS BI tools

اگر از گزارش‌های ساده کسب و کار که ساعت‌ها و حتی روزها به شما می‌رسد خسته شده‌اید، در حالی که منتظر هستید تا متخصصان و خدمه فناوری اطلاعات در نهایت تحویل دهند، شما به datapine نیاز دارید. اتصال همه داده‌های شما به ابزار BI SaaS و کاوش اطلاعات شما هرگز آسان نبوده است.

این نرم افزار هوشمند کسب و کار SaaS ساختار پایگاه داده شما را در عرض چند ثانیه تجسم می‌کند و می‌توانید بلافاصله با کشیدن و انداختن قسمت‌های جدول روی منطقه مورد نظر شروع به ایجاد نمودارها و گرافیک‌های خود کنید. برای کنترل کامل اطلاعات خود، نیازی به متخصص IT ندارید، فقط با چند کلیک، تمام داده های کسب و کار و اطلاعات مورد نیاز شما می‌تواند از منابع مختلف، در یک صفحه نمایش تولید شود. نتایج در زمان واقعی به شما تحویل داده می‌شود و شما می‌توانید بیش از 15 نوع نمودار مختلف را انتخاب کنید که هر کدام دارای ویژگی‌های خاص خود باشند: جداول، خطوط، میله‌ها، ستون‌ها، نقشه‌ها، نمودارهای اندازه گیری و غیره.

سپس می‌توانید اندازه قلم را تغییر دهید، رنگ‌ها و سبک‌ها به میل شما، برای داشتن شخصی‌ترین نمودارها!! پس از آن، شما می‌توانید داشبورد سفارشی خیره کننده‌ای را با پیشرفته‌ترین طراح داشبورد ایجاد کنید. تمام آنچه با امنیت سطح بالا افزایش می‌یابد، نرم افزار هوش تجاری datapine’s SaaS دارای لایه‌های امنیتی در سطح سازمانی است. مراکز داده ما در Frankfurt am Main 24/7 محافظت می‌شود.

اگر هنوز مطمئن نیستید که datapine برای شما مناسب است یا خیر، می‌توانید یک دوره آزمایشی رایگان بدون خطر و 14 روزه‌ای که این شرکت ارائه داده است را استفاده کنید. در صورت تمایل می‌توانید datapine درایو را آزمایش کنید و تفاوت آن را با سایر ابزارهای SaaS BI تجربه کنید. قطعاً شما این ابزار SaaS BI را دوست خواهید داشت و دیگر هرگز از نرم افزار یا منبع اطلاعاتی برای کسب و کار دیگر استفاده نخواهید کرد.