نیاز به گزارش سلف سرویس یا Self service report چه زمانی در تجارت شما احساس می‌شود؟ در این مقاله قصد داریم با هم 7 علامت یا نشانه که به شما هشدار می‌دهد که نیاز به گزارشات سلف سرویس دارید را با هم بررسی کنیم. در عصر کشف داده‌ها، بسیاری بر رهبران فناوری اطلاعات و تیم‌های آن‌ها سوار هستند. مدیریت زیرساخت‌های داده‌ای که به سرعت در حال پیشرفت است یک چالش است، چه بسا تعادل ظریف بین قابلیت دسترسی و امنیت داده‌ها را نادیده بگیریم. اما اگر یک روند مشخص در تغییر از هوش تجاری به کشف داده‌ها وجود داشته باشد، نیاز به ارائه تجزیه و تحلیل است. با استفاده از ابزارهای سلف سرویس، کاربران تجاری در هر سطحی می‌توانند داده‌های خود را برای بینش استخراج کنند، به نفع بخش‌ها و شرکت آن‌ها است. در این‌جا برخی از نشانه‌های گویا وجود دارد که به گزارش‌های سلف سرویس بیشتر در شرکت شما نیاز دارند و فناوری اطلاعات چگونه از آن سود می‌برد.

نیاز به گزارشات سلف سرویس

در این مقاله بیشتر به این مسئله می‌پردازیم که چه زمانی نیاز به گزارش سلف سرویس در تجارت شما احساس می‌شود؟ شما را با هشدارها و نشانه‌های مورد نظر در این زمان‌ها بیشتر آشنا می‌کنیم. رهبران فناوری اطلاعات زیادی روی تیم‌های خود سوار هستند. موضوعات داغ از تضمین امنیت و ارزیابی مدل‌های SaaS تا مدیریت زیرساخت‌های انفجاری داده‌ها و پشتیبانی از دستگاه‌های تلفن همراه متغیر است. همه این‌ها در پس زمینه کاهش بودجه و بازه‌های زمانی سریع‌تر تحویل است. اما فشار فزاینده دیگری نیز وجود دارد که IT باید با آن روبرو شود. آن فشار چیست؟ نیاز به ارائه تجزیه و تحلیل! رهبران شرکتی کاملاً آگاه هستند که در همه داده‌های آن‌ها مشکل مخفی تمایز رقابتی و رهبری صنعت است. و برای راه حل این مشکل به فناوری اطلاعات یا IT روی می آورند.

نیاز به گزارش سلف سرویس

در این عصر، رهبران بسیاری از صنایع (شرکت‌هایی مانند آمازون، Capital One و Harrah’s) قدرت خود را بر فرهنگ‌های تحلیلی بنا کرده‌اند. همان طور که توماس داونپورت و ژان هریس در کتاب خود با عنوان “رقابت در تجزیه و تحلیل” توضیح می‌دهند، “سازمان‌ها در تجزیه و تحلیل نه تنها به این دلیل که می توانند … بلکه به دلیل اینکه باید انجام دهند، رقابت می‌کنند.” حالا سوال این است که: چگونه می‌توانید فاصله بین هدف تبدیل شدن به یک سازمان مبتنی بر داده و واقعیت محدود بودن بودجه، یک تیم هوش تجاری (BI) بدون پهنای باند و تقاضای راه حل‌هایی که بلافاصله قابل اجرا هستند را از بین ببرید؟ هوش تجاری سلف سرویس به جای این که سازمان خود را محدود به تعداد کمی از متخصصان گران قیمت و نخبه BI کند، BI سرویس سلف سرویس افراد را در سراسر سازمان مجهز می‌کند تا داده‌های خود را بررسی کنند. این موارد از جمله ایجاد گزارش‌ها و داشبورد و همچنین تجزیه و تحلیل موقت است. خبر خوب چیست؟ این افراد متخصص هستند و دقیقاً سوالاتی را می‌دانند که باید بپرسند و به آن‌ها پاسخ دهند. خبر عالی برای شما چیست؟ آن‌ها راه حلی خواهند داشت که به سرعت به آن‌ها پاسخ می‌دهد و آن‌ها در جایگاه خود می‌توانند با همکاران به اشتراک بگذارند و واقعیت یک سازمان داده محور را تقویت کنند. در ادامه با هم نشانه‌هایی که نیاز به گزارشات سلف سرویس یا Self service report را در تجارت شما نشان می‌دهند؛ با هم بررسی می‌کنیم.

7 نشانه برای گزارش سلف سرویس

چگونه می‌دانید که برای سلف سرویس هوش تجاری آماده هستید؟ نیاز به گزارش سلف سرویس در چه زمانی در تجارت شما احساس می‌شود. در ادامه 7 شاخص را به شما معرفی می‌کنیم:

مستلزم تجزیه و تحلیل هستند

مجریان مستلزم تجزیه و تحلیل هستند. بیایید با خود روبرو شویم (اگر تیم رهبری ارشد شما بر روی میز می‌کوبد و اصرار دارد که شما یک سازمان مبتنی بر داده باشید، می‌توانید در پایان این مقاله این کار را شروع کنید. اما به احتمال زیاد تیم شما حداقل چند شاخص دیگر را نیز مشاهده می‌کند. بنابراین این مورد تنها شاخصی نیست که نیاز به گزارشات سلف سرویس را در تجارت شما نشان می‌دهد.

درخواست‌های بی پایان

لیست بی پایان درخواست‌های گزارش شما می‌تواند علامت هشدار دیگری باشد که نشان می‌دهد نیاز به گزارش سلف سرویس دارید. با عصبانیت دست‌های خود را بالا انداخته‌اید و می‌دانید که هرگز؛ تاکید می‌کنیم هرگز از لیستی که روزانه افزایش می‌یابد، عبور نخواهید کرد. تیم تحلیل‌گر شما تمام تلاش خود را می کند، اما آن‌ها فقط یک انسان هستند. بهترین چیزی که می‌توانید به آن امیدوار باشید، اولویت بندی درخواست‌ها است، که معمولاً به برآورده شدن درخواست‌های با اولویت بالا تبدیل می‌شود ، اما اکثر درخواست‌ها روی زمین می‌افتند. در این جا فقدان گزارش‌های سلف سرویس یا Self service report مشاهده می‌شود. در نتیجه این نشانه و شلوغی ذهن شما مثل یک چراغ قرمز است که نشان می‌دهد به گزارشات سلف سرویس نیاز دارید.

گزارشات منجر به گزارشات بیشتر می‌شوند

نیاز به گزارش سلف سرویس

زمانی که گزارش‌های شما منجر به گزارشات بیشتری می‌شوند باز شاخص یا علامت دیگری برای نیاز به گزارشات سلف سرویس است. گزارشات منجر به گزارش‌های بیشتر می‌شود. علی رغم تلاش‌های شما برای ایجاد مجموعه‌ای کامل از الزامات قبل از تهیه گزارش، سوالات بعدی هرگز پایان نمی‌یابد. در حالی که خوب است که کار شما چیز جالبی را آشکار می‌کند، آنقدرها هم خوب نیست که تنها راه برای پاسخ به سوال بعدی (و 20 مورد بعد از آن) این است که با تیم خود به عقب برگردید. نیاز به گزارش سلف سرویس در این موارد به شدت احساس می‌شود. در نتیجه در این حالت سردرگم نشوید و به فکر گزارش سلف سرویس باشید.

ناامیدی از داده‌های قدیمی

ناامیدی از این که داده‌ها قدیمی هستند. یکی از واقعیت‌های اجتناب ناپذیر در چرخه درخواست گزارش، انتظار برای گزارش، و سپس پرسیدن سوالات بیشتر در مورد گزارش این است که داده‌ها قدیمی می‌شوند. دنیای حرفه ای و شخصی ما به جایی رسیده است که انتظار رضایت فوری داریم. این تأخیر فقط آن را قطع نمی‌کند. در نتیجه در این زمان باز هم نیاز به گزارشات سلف سرویس احساس می‌شود. این گونه رضایت فوری نیز حاصل می‌شود. بنابراین از داده‌های قدیمی خود اگر ناامید هستید به گزارش سلف سرویس روی بیاورید.

تقاضا برای جمع آوری داده‌ها

تقاضا برای جمع آوری داده‌ها در حالی که مردم ممکن است از اصطلاح “mashed-up” استفاده نکنند، این چیزی است که آن‌ها در ذهن دارند وقتی می‌گویند “آیا می‌توانیم برخی از داده‌های بازار شخص ثالث را در بالا لایه بندی کنیم” یا “من مجموعه ای از موارد را در یک فایل Excel دارم و من می خواهم ببینم چه ارتباطی با آنچه در اینجا وجود دارد. ” در حالی که ارزش ترکیب چندین منبع داده را می‌بینید، انجام این تنظیمات برای تیم BI متمرکز عملی نیست. در این حالت است که باز هم نیاز به گزارش سلف سرویس احساس می‌شود و Self service report به کمک شما می‌آید.

تمایل به تجزیه و تحلیل بصری

هنگامی که افراد می‌توانند داده‌های خود را در اشکال بصری معنی دار مشاهده کنند، در مقایسه با اسکن سطرها، ستون‌ها و جداول از داده‌های خود بیشتر استفاده می‌کنند. اگر افراد درخواست داده‌های بصری بیشتری را شروع نکرده باشند، به احتمال زیاد آن‌ها شروع به درخواست می‌کنند. این مسئله چگونه می‌تواند با BI سلف سرویس ارتباط داشته باشد؟ وقتی افراد می‌توانند داده‌های خود را در فرم‌های بی شمار مشاهده کنند، برای دریافت پاسخ‌های جدید به شما مراجعه نمی‌کنند. Self service report در این بخش می‌تواند به شما کمک کند.

فکر می‌کنید این مسئله‌ای همه گیر است!

نیاز به گزارشات سلف سرویس

شما فکر می‌کنید که این مسئله در حال رخ دادن است در حالی که در همه موارد این موضوع صادق نیست، بسیاری از سازمان‌ها از قبل پیاده سازی‌های جعلی سلف سرویس BI را دارند. رهبران مشاغل با منابع محدودیت پهنای باند تیم شما را می شناسند و می‌دانند که استعدادها و پروژه های برجسته ای برای ارائه دارند. نتیجه این است که بسیاری پیاده سازی BI سرویس شخصی خود را انجام داده‌اند. نقطه ضعف رهبران فناوری اطلاعات این است که این پیاده سازی‌ها نتایج چشمگیری را به ارمغان می‌آورند و شما دارای اعضای مشتاق و پرشور هستید که از تلاش های BI خود در خدمات خود پشتیبانی می‌کنند. این مسئله آخرین مورد از نیاز به گزارش سلف سرویس در تجارت شما بود. اگر این 7 نشانه را در زمان درست شناسایی کنید و به آن بپردازید؛ Self service report به کمک شما می‌آید.

در پایان این بخش باید بگوییم که هر زمان یکی از این نشانه‌ها را مشاهده کردید؛ وقت آن رسیده است که راه حل هوش تجاری سلف سرویس خود را شروع کنید.

سود آن برای IT چیست؟

سوال دیگری که در ابتدای مقاله مطرح بود؛ این موضوع بود که سود نیاز به گزارش سلف سرویس برای IT یا فناوری اطلاعات در چیست؟ سلف سرویس BI فقط به این معنا نیست که افراد بیشتری بتوانند تجزیه و تحلیل خود را انجام دهند. در مسیر این بازی پایانی، فناوری اطلاعات نیز سود می‌برد. در این بخش چند مورد از مزایای آن را با هم بررسی می‌کنیم:

  1. زیر ساخت داده خود را بهینه کنید: به جای غرق شدن در درخواست‌های BI، منابع را آزاد می‌کنید تا تعیین کنید که چگونه می‌توانید مجوزها و دسترسی به داده های مدیریت شده را به بهترین نحو تنظیم کنید. حالا وقتی افراد در شرکت شما کارهای تحلیلی خود را انجام می‌دهند، شما راضی هستید؛ چرا که به داده‌های دقیق و ایمن دسترسی دارند.
  2. افزایش ROI در سرمایه گذاری داده‌ها: اگر مانند بسیاری از سازمان‌ها هستید، سرمایه گذاری قابل توجهی در انبارهای داده، برنامه‌ها و کیفیت و ادغام مرتبط برای اطمینان از مفید بودن داده‌های خود انجام داده‌اید. با افشای این داده‌ها برای افراد بیشتری در سازمان، ارزش این دارایی‌ها سر به فلک می‌کشد.
  3. حاکمیت و امنیت را حفظ کنید: این امر به ویژه ارزشمند می‌شود اگر شما سازمانی هستید که یکی از آن گروه‌های متخاصم از BI استفاده می‌کند. هنگامی که مسئولیت پیاده سازی را بر عهده می‌گیرید، می‌توانید پروتکل‌هایی را مطابق با استانداردهای فناوری اطلاعات خود قرار دهید.

به پایان این مقاله در خصوص نیاز به گزارشات سلف سرویس و سود آن برای فناوری اطلاعات یا IT رسیدیم. امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد. سوالات خود را در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.