دلایل استفاده از BI چیست؟ 5 دلیلی که باید در مورد هوش تجاری بدانید و از آن استفاده کنید را در این مقاله برای شما شرح می‌دهیم. همان طور که مشاور مدیریت، مربی و نویسنده پیتر اف. دراکر گفت: “دانش به منبع اقتصادی کلیدی تبدیل شده است، و نه تنها منبع اصلی مزیت رقابتی.” در عصر اطلاعات، داده‌ها به راحتی بدست می‌آیند، اما اغلب مدیریت آن‌ها دشوار است. اگر می‌خواهید تصمیمات تجاری خوبی بگیرید، هوش تجاری باید بخشی جدایی ناپذیر از عملکرد شما باشد. هوش تجاری یا (BI) حدسیات را از فرایندهای تجاری حذف می‌کند. این موضوع به شما امکان کنترل بیشتر بر عملیات خود را می‌دهد و منجر به بهینه سازی نیروی کار می‌شود. این مقاله به شما پنج دلیل می‌دهد که چرا باید در مورد استراتژی‌های هوش تجاری خود بدانید؟ و دلیل های استفاده از هوش تجاری را به شما خاطر نشان می‌کند.

هوش تجاری چیست؟

قبل از پرداختن به دلایل استفاده از BI لازم دانستیم به شکل مختصر شما را با هوش تجاری بیشتر آشنا کنیم. ابتدا باید درک کنیم که هوش تجاری چیست و چگونه در حال تکامل است. BI در اصل ترکیبی از: داده  کاوی ابزارها و زیرساخت‌ها تجسم داده BI اطلاعات خام را می‌گیرد و به بینش‌های مرتبط و کاربردی تبدیل می‌کند. می‌توانید از داده‌ها برای ایجاد تغییرات استفاده کنید، به سرعت با تغییرات عرضه یا بازار سازگار شوید و ناکارآمدی‌ها را از بین ببرید. عصر تکنولوژی به این امر اجازه می‌دهد تا کارآمدتر عمل کند. در حال حاضر مشاغل می‌توانند اسناد را به صورت آنلاین میزبانی کنند، داده‌های مربوط به پلتفرم‌های مورد اعتماد را کنترل کرده و تجزیه و تحلیل خدمات خود منعطف را در اولویت قرار دهند. دنیای BI با توجه به نیازهای تجاری و فناوری در حال تکامل است. مشاغل می‌توانند از ارتباطات مخابراتی مدرن مانند راه حل های CPaaS استفاده کنند. این امر باعث بهبود ارتباطات شرکت شما و ارائه تجزیه و تحلیل داده‌ها می‌شود. با در دسترس قرار گرفتن منابع داده بیشتر، سود بالقوه استراتژی‌های BI افزایش می‌یابد. در ادامه دلیل های استفاده از هوش تجاری را با هم بررسی میکنیم. 5 دلیل استفاده از BI را به شما یادآور می‌شویم.

دلیل 1: تصمیمات تجاری بهتر بگیرید

دلایل استفاده از BI

اطلاعات برای تصمیم گیری بهتر در تجارت مهم است. این یکی از دلایل استفاده از BI است. داشتن یک استراتژی فعلی و مبتنی بر داده، بخش مهمی از موفقیت در بازار امروز است. با ارائه داده‌های سخت به شما؛ حدس و گمان و فرضیات را از عملکرد تجاری شما حذف می‌کند. با پیشرفت هوش مصنوعی (AI) و یادگیری ماشینی، دسترسی به این هوش نیز بیشتر می‌شود. به جای این که مجبور باشید به صورت دستی توده‌های داده را بررسی کنید، هوش مصنوعی می‌تواند آن را برای شما غربال کند. این تجزیه و تحلیل خودکار منجر به افزایش کارایی کسب و کار می‌شود که تجربه بهتری را برای شما، کارکنان و مشتریان ایجاد می‌کند. کسب و کار شما باید بتواند خود را برای پاسخگویی به نیازهای کارکنان و مشتریان تطبیق دهد. دلیل های استفاده از هوش تجاری می‌تواند متعدد باشد اما این مورد مثلاً از مهم‌ترین آن است. چه به روزرسانی خدمات آنلاین و چه مدیریت فعالیت‌های تیم شما در محیط‌های کاری از راه دور، شرکت شما باید بتواند بر اساس به روزترین داده‌ها تصمیمات سریعی اتخاذ کند. هوش تجاری می‌تواند:

  • شناسایی راه‌های افزایش سود بهینه سازی
  • عملیات پیگیری عملکرد تجزیه و تحلیل رفتار مشتری
  • کشف هر گونه مشکل پیش بینی موفقیت
  • مقایسه داده‌ها با رقبا
  • روندهای بازار نقطه

را برای شما انجام دهد. این موارد به خودی خود می‌تواند دلیل استفاده از BI در تجارت شما باشد. اگر هنوز قانع نشده‌اید؛ تا پایان مقاله ما را همراهی کنید.

دلیل 2: بهبود بهره وری BI

بهبود بهره وری BI بخش مهمی از بهینه سازی نیروی کار است. بهینه سازی نیروی کار چیست؟ به بیان ساده، این یک استراتژی تجاری است که شامل توازن عملکرد با مدیریت نیروی کار است. اگر درست انجام شود، می تواند کارایی، بهره وری و عملکرد کارکنان را بهبود بخشد. این مورد هم یکی دیگر از دلایل استفاده از BI در تجارت خود است. استفاده از ابزارهای BI می‌تواند سطوح جدیدی از اولویت بندی و سازمان‌دهی را برای تجارت شما به ارمغان آورد. آنها داده‌های شما را متمرکز می‌کنند و گزارشات خودکار و داشبورد را برای تجارت شما ارائه می‌دهند. داده‌ها و تجزیه و تحلیل ارائه شده در این گزارش‌ها می‌تواند به شما در بهبود فرآیندهای تجاری موجود کمک کند. این باعث می‌شود که شرکت شما کارآمدتر و پربارتر باشد. به نظر می‌رسد این مورد از جمله دلیل های استفاده از هوش تجاری باشد که شما را نسبتاً قانع کند. خودکارسازی این وظایف معمول، می‌توانید توجه خود را بر استفاده از بینش آن‌ها متمرکز کنید. از مزایای سیستم مدیریت انبار یا برنامه ریزی خودکار حمل و نقل استفاده کنید. این مسئله به شما زمان بیشتری می‌دهد تا بر کنترل کیفیت، خدمات پاسخگو به مشتریان و کارهای عملی بیشتر تمرکز کنید. حتی می‌توانید پیش پا افتاده‌ترین کارهای روزمره خود را حذف کنید. با افزایش بهره وری، از زمان کارکنان خود بهتر استفاده می‌کنید. می‌توانید از مواردی مانند مسیریابی مبتنی بر مهارت استفاده کنید تا اطمینان حاصل شود که وظایف به اعضای صحیح تیم منتقل می‌شود. همچنین می‌توانید کارکنان را بهینه کرده و زمان بندی را به صورت خودکار انجام دهید. ابزارهای BI بر عملکرد در برابر تلاش‌های کار نظارت می‌کنند تا ببینند چه زمان و کجا به کارمند نیاز دارید. این می‌تواند روندهایی را تشخیص دهد که در صورت کمبود نیروی کار و کمبود نیروی انسانی به شما اطلاع می‌دهد. این امر هزینه کار و تجربه مشتری را بهینه می‌کند. قبلاً در خصوص بهینه سازی مقاله‌ای به شما ارائه داده‌ایم. در ادامه دلیل استفاده از BI ما را همراه کنید‌.

دلیل 3: عمق بخشیدن به دانش مشتری و بهبود تجربه مشتری

بهبود در دانش مشتری شما منجر به رضایت کلی مشتری می‌شود. افزایش رضایت مشتری منجر به حفظ بهتر مشتری می‌شود. در بسترهای دیجیتالی خود نیز می‌توانید از این دانش برای بهبود تجربه کاربر استفاده کنید. اگر به خاطر داشته باشید قبلاً در مقاله‌ای به شکل مفید در خصوص تجربه مشتری با شما صحبت کرده بودیم. با استفاده از ابزارهای BI به این روش، می‌توانید ترافیک بیشتری را به سایت‌های آنلاین خود وارد کنید. هوش تجاری شرکت‌ها را قادر می‌سازد تا داده‌ها را از منابع متعدد پردازش کنند تا مشخصات مشتری 360 درجه ایجاد شود. همانطور که در ابتدا گفتیم دلایل استفاده از BI بسیار است اما این موارد؛ مهم‌ترین آن هستند. این نمایه می‌تواند شامل اطلاعات کلی مشتریان شما باشد. بسته به خدماتی که برای جمع آوری داده‌ها استفاده می‌کنید، این اطلاعات می‌تواند موارد زیر را در اختیار شما قرار دهد:

  • سرگرمی‌ها و علایق مشتریان شما
  • عادات خرید پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی ترجیحی دستگاه معمولی – تلفن همراه ، لپ تاپ و غیره
  • موقعیت مشتری؛ مشخصات شما می تواند مشخصات مشتری شما را به شما بگوید. چه کسی آنلاین شما را جستجو می‌کند و چه کسی ترجیح می‌دهد شما را در لوکیشن شما ببیند. همچنین می‌تواند به شما بگوید چه کسی و چه زمانی خرید می‌کند.
  • داده‌های جمع آوری شده به شما کمک می‌کند بفهمید مشتریان به دنبال چه چیزی هستند و چگونه با شما تعامل دارند. دانستن این امر به شما کمک می‌کند تا به طور موئثرتری به آنها برسید.

با ترکیب این دانش مشتری با فناوری مانند نرم افزارهای تماس سرد و سیستم عامل های CRM (مدیریت ارتباط با مشتری)، می‌توانید ضمن حفظ رضایت مشتری با مصرف کنندگان تعامل داشته باشید. علاوه بر این، اگر نیازها و رفتارهای مشتری را درک کنید، آن‌ها نیز باید بتوانند به راحتی به شرکت شما برسند. این امر به داده‌های مربوط به پلتفرم دلخواه آن‌ها و نحوه تعامل آن‌ها نیاز دارد. همیشه باید بر مشارکت تأکید شود تا پیشرفت کنید. دلیل های استفاده از هوش تجاری به شما کمک می‌کند تا دیدگاه بهتری نسبت به استفاده از آن داشته باشید. اکنون حداقل یکی از این موارد دلیل استفاده از BI برای شما است.

دلیل 4: اطمینان از صحت داده‌ها

دلایل استفاده از BI

انطباق هوش تجاری موثر به شما آرامش می‌دهد در مورد حفاظت از داده‌ها. مقررات مربوط به حفاظت از داده‌ها در سراسر جهان سخت‌تر شده است. در حال حاضر قوانین محلی در مورد نحوه کسب، ذخیره و استفاده از داده‌های شخصی کسب و کار شما وجود دارد. ابزارهای BI به شما این امکان را می‌دهند که بدانید داده های شما دقیقاً کجا هستند و چه کسانی به آنها دسترسی دارند. دانستن این که اطلاعات شما کجاست و چه داده‌هایی مهم هستند، شفافیت را در کسب و کار شما افزایش می‌دهد. این امر نادرستی‌ها و شکاف‌هایی را نشان می‌دهد که می‌تواند منجر به هدر دادن هزینه‌های بازاریابی یا آسیب به نام تجاری شود. یکپارچگی داده‌های شما در عملکرد موثر شرکت شما حیاتی است. به عنوان مثال، راه حل های BI می‌توانند گزارش حساب‌های پرداختنی شما را به صورت خودکار انجام دهند و اطمینان حاصل کنند که از همه چیز مهم‌تر هستید. لیست دلایل استفاده از BI به پایان خود نزدیک می‌شود‌. با اخرین مورد از دلیل استفاده از BI با ما همراه باشید.

دلیل 5: توسعه بازاریابی موثر

افزایش فروش علاوه بر بهبود فرایندهای تجاری داخلی ، BI می‌تواند بازاریابی شما را موثرتر کرده و فروش شما را افزایش دهد. نگاه دقیق به داده‌های خرده فروشی چند بعدی به شما امکان می‌دهد فروش را شروع کنید. می‌توانید چرخه‌های توسعه محصول و کمپین‌های بازاریابی را اندازه گیری کنید. این می‌تواند زمان ورود شما به بازار را کاهش داده و نیروی کار شما را بهینه کند. استراتژی‌های BI همچنین می‌توانند عملکرد بازاریابی شما را افزایش داده و نحوه همکاری تیم فروش و بازاریابی شما را متزلزل کنند. این می‌تواند بازگشت سرمایه شما را از طریق مدل سازی تحلیلی و تدوین استراتژی‌های رشد آینده تسریع کند. با مدیریت کارایی روزمره، معیارهای تبدیل فروش و رضایت مشتری، اطمینان حاصل می‌کنید که حتی یک ریال سرمایه گذاری شما نیز هدر نخواهد رفت. اکنون بیایید BI را در بازاریابی و فروش به صورت جداگانه بررسی کنیم. دلایل استفاده از BI به پایان رسید. در ادامه مقاله دلیل های استفاده از هوش تجاری با ما همراه باشید.

بازاریابی برای BI

هوش تجاری ابزارهایی را برای تنظیم دقیق و هدف قرار دادن کمپین های بازاریابی شما فراهم می‌کند. با آگاهی از رفتارهای مشتریان خود، نیاز آن‌ها و علایق آنها ، می‌توانید استراتژی بازاریابی خود را به طور موثر توسعه دهید. شما می‌توانید به این نوع سوالات پاسخ دهید: آن‌ها از چه پلتفرم هایی استفاده می‌کنند؟ از چه رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند؟ و از چه وب سایت‌هایی بازدید می‌کنند؟ شما می‌توانید از جدیدترین داده‌ها برای اطمینان از موثر بودن و سودآور بودن ابتکارات بازاریابی خود استفاده کنید. بعد از دانستن دلیل های استفاده از هوش تجاری باید بازاریابی آن را نیز یاد بگیرید.

سخن آخر

نکات مهم هوش تجاری برای موفقیت حیاتی است. استفاده از ابزارهای هوش تجاری به شما امکان می‌دهد تصمیمات تجاری بهتری بگیرید. شما بر فرآیندها و شیوه‌های شرکت خود نظارت بهتری خواهید داشت. با بهینه سازی این فرایندها می‌توانید در هزینه خود صرفه جویی کرده و کارایی نیروی کار خود را افزایش دهید. استفاده موثر از BI به شما امکان می‌دهد مشتریان خود را بشناسید و از کمپین‌های بازاریابی خود بیشترین استفاده را ببرید. شما می‌توانید با مشتریان خود در سطح عمیق‌تری ارتباط برقرار کرده و نیازهای آن‌ها را درک کنید. این امر منجر به افزایش فروش شما و تسریع بازگشت سرمایه شما می شود. بنابراین، چرا باید در مورد هوش تجاری هوشمند باشید؟ اطلاعات پشتوانه یک کارآفرین بهتر است. دلایل استفاده از BI را اکنون می‌دانید و همچنین آگاه هستید که دلیل استفاده از BI در تجارت شما چیست؟ امیدواریم این مقاله برای شما مفید باشد.