افرادی که تجسم داده را متحول کردند می‌شناسید؟ عمل بازنمایی اطلاعات از نظر بصری چیز جدیدی نیست. بدون شک گالیله و داوینچی از بهترین هنرمندان داده در تاریخ بوده‌اند. با همه این مسائل، تغییرات سریع تکنولوژی به ما این امکان را داده است که داستان‌هایی را تجسم کنیم که قبلاً هرگز نتوانسته‌ایم آن‌ها را تعریف کنیم. این مسئله را هیچ کس بهتر از آرون کوبلین، یک هنرمند رسانه دیجیتال که بیشتر به خاطر رویکرد ابتکاری خود در تجسم داده‌ها و تامین منابع مردم شهرت دارد، نمی‌داند. صحبت‌های تد کوبلین در مورد قدرت تحول آفرین داده‌های حاصل از جمعیت در سال 2013 ویروسی شد و همچنان این مسئله در اینترنت موج می‌زند. کوبلین اظهار داشت که یک رابط می‌تواند یک وسیله روایی قدرتمند باشد؛ و هر چه بیشتر و بیشتر اطلاعات شخصی و اجتماعی را جمع آوری می‌کنیم، این فرصت و یا شاید یک تعهد را داریم تا هنگام کاوش و همکاری با یکدیگر، داستان‌های شگفت انگیزی را بیان کنیم. افراد تاثیرگذار در تجسم داده کم نیستند اما در این مقاله ما شما را با 5 نفر از آن‌ها آشنا می‌کنیم. کوبلین به همراه ارتشی از دانشمندان، از طراحان و هنرمندان درخشان داده‌ها انقلابی در نگاه ما به جهان ایجاد می‌کنند. همانطور که گفتیم در این مقاله 5 پیشگام مدرن وجود دارند که پیشگامی در زمینه تجسم داده بوده‌اند. قبلاً مثال‌های واقعی در خصوص تجسم داده برای شما آورده‌ایم. در صورت نیاز می‌توانید به آن نگاهی بندازید.

آرون کوبلین

اولین نفری که در لیست 5 نفر از افرادی که تجسم داده را متحول کردند قرار دارد، آرون کوبلین است. همان طور که در ابتدا گفتیم آزون کوبلین هنرمند رسانه‌های دیجیتال و داستان سرای تصویری است که در تقاطع علوم، هنر و ریاضیات کار می‌کند. همچنین او به عنوان مدیر خلاق تیم Data در آزمایشگاه خلاق Google شناخته شده است. او از جمله آدم های موثر در تجسم داده است. وی بیشتر به دلیل تجسم خیره کننده داده‌های خود که از جریان اطلاعات تولید می‌شود، شناخته شده است. پیام‌های کوتاه که افق دیجیتالی آمستردام را ایجاد می‌کنند، ذرات ریزی که پرتره اعضای باندی را تشکیل می‌دهند یا الگوهای پروازی که نقشه‌های درخشان ایالت متحده را برجسته می‌کند از جمله این تجسم‌های خیره کننده است. کوبلین در پروژه‌های بیشماری از تجسم داده با فیلم سازان، دانشمندان داده، هنرمندان مجسمه سازی، برنامه نویسان و نوازندگان همکاری کرده است. قابل توجه است که آثار هنری او اکنون بخشی از مجموعه دائمی MoMA است. او در صدر جدول افراد تاثیرگذار در تجسم داده قرار دارد. تصویری که مشاهده می‌کنید در حقیقت نقشه تعاملی آرون کوبلین از ترافیک هواپیما در آمریکای شمالی طی یک روز است. شاید اکنون دلیل شهرت او برای شما واضح‌تر شده باشد.

افرادی که تجسم داده را متحول کردند

بن فرای

نفر بعدی که در لیست افرادی که تجسم داده را متحول کردند قرار دارد، بن فرای است. در اصل هر هنرمند داده‌ای با نام پرآوزه بن فرای آشنا است. فرای در حقیقت یکی از بنیان گذاران پردازش، یک زبان برنامه نویسی منبع باز است که برای جوامع طراحی بصری ساخته شده است. او می‌گوید که پردازش را با هدف جلب مردم در زمینه برنامه نویسی در یک زمینه تصویری توسعه داده است. باید بدانید که پردازش اکنون زبان اصلی تمام تجسم‌های جدی داده است که امروزه ساخته شده است. فرای که در آزمایشگاه رسانه‌ای MIT در زمینه طراحی اطلاعات محاسباتی تحصیل کرده است، اکنون یک آژانس طراحی اطلاعات را اداره می‌کند که تجسم خیره کننده‌ای از همه چیز در واقع از روند جهانی جمعیت گرفته تا تنظیمات غذایی در عربستان سعودی تولید می‌کند. او نیز از جمله موفق‎‌ترین آدم های موثر در تجسم داده است. اگر بخواهیم نمونه‌ای از تجسم‌های او را به شما نشان دهیم، می‌توانیم به تصویر زیر که مقایسه بن فرای از حقوق و عملکرد تیم‌های ورزشی است، اشاره کنیم. مرتبط با تجسم داده و داده‌ها می‌توانیم بگوییم اگر سوالی دارید می‌توانید به مقالات ما در خصوص داده کاوی، بیگ دیتا، انبار داده، مدرنیزه کردن انبار داده و امنیت داده مراجعه کنید.

افرادی که تجسم داده را متحول کردند

جورج تروپ

شما احتمالاً هنر خیره کننده مبتنی بر نرم افزار را که توسط جورج تروپ خلق شده است، دیده‌‎اید. به عنوان هنرمند فعلی داده در رزیدنس نیویورک تایمز، کار وی بر روی افزودن روایت به مقادیر عظیم داده برای کمک به افراد در کنترل اطلاعات متمرکز است. او همچنین یکی از بنیانگذاران دفتر تحقیقات خلاق، یک گروه تحقیقاتی چند رشته‌ای است که شیوه‌های جدید تعامل با داده‌ها را بررسی می‌کند. جورج در لیست افرادی که تجسم داده متحول کردند قرار دارد چرا که بسیار خلاق و جسورانه در این زمینه عمل کرده است. تورپ در گفتگوها و مصاحبه‌های TED خود می‌گوید که هدف نهایی وی کشف جنبه انسانی داده‌ها است. همچنین وی می‌گوید: طراحی نقش بسیار جالبی دارد که می‌تواند این فاصله‌ها را از بین ببرد و داده‌ها را انسانی‌تر کند و بیان می‌کند که من واقعاً در کار خود به این مسئله فکر می‌کنم که چگونه می‌توانیم نگاهی اجمالی به آن نوع در آینده داشته باشیم. ابزار تجزیه و تحلیل بصری جورج تروپ تصویری دقیق از نحوه حرکت اطلاعات در فضای رسانه‌های اجتماعی را ارائه می‌دهد. سوالی که پیش می‌آید این است که چه چیزی باعث می‌شود این افراد از جمله آدم های موثر در تجسم داده باشند؟ باید گفت که این افراد با خلاقیت و جسارت و بینش متفاوت خود نسبت به تجسم داده توانسته‌اند که جنبشی نوین را در این خصوص ایجاد کنند و راه خود را پررنگ و موثر به یادگار بگذارند. این گونه است که جزء افراد تاثیرگذار در تجسم داده هستند. با دو نفر دیگر در این لیست همراه ما باشید.

جاناتان هریس

جاناتان هریس به عنوان یک هنرمند، قصه گو و انسان شناس اینترنتی، پروژه‌هایی را می‌سازد که مقیاس‌های وجودی از سیاره‌ای تا شخصی هستند. در حقیقت کارهای او با مشاهدات مصنوعاتی که در وب بر جای می‌گذارند، انسان‌ها را در مقیاس جهانی می‌تواند کاوش کند. یک کار خلاقانه و ابداعی دیگر از افرادی که تجسم داده را متحول کردند . جاناتان هریس در صحبت‌های خود با برنامه TED بیان می‌کند که علاقمند به ساختن ابزاری است که به تعداد زیادی از مردم این اجازه را می‌دهد که داستان خود را تعریف کنند. کارهایی هریس که شامل پروژه‌هایی متنوع به عنوان نمایش تصویری احساسات انسانی به صورت آنلاین، پرتره‌ای از اسطوره‌ها بر اساس پوشش رسانه‌ای جهانی و مقاله عکس آزمایشی شکار نهنگ است. در اصل کار او به دلیل استفاده ابتکاری آن‌ها از محتوای فیلتر نشده مورد ستایش قرار گرفته است. جاناتان هریس از جمله آدم های موثر در تجسم داده است چرا که یکی از پروژه‌های معروف او پروژه We feel fine است که به طور خودکار احساسات انسانی را از وب جمع می‌کند و این روندهای عاطفی را در یک رابط زیبا به نمایش می‌گذارد. تصویر زیر نمونه‌ای از پروژه او است که بسیار چشم نواز است.

آدم های موثر در تجسم داده

دیوید مک کندلس

فرد آخری که در لیست افرادی که تجسم داده را متحول کردند قرار دارد، دیوید مک کندلس است. دیوید مک کندلس روزنامه نگار بریتانیایی است که مجموعه داده‌های پیچیده را به نمودارهای ساده و زیبا تبدیل می‌کند که می‌تواند الگوها و اتصالات غیبی را شناسایی کند. مک کندلس در این زمینه به علاقه مندان این موضوع پیشنهاد می‌کند که طراحی خوب می‌تواند بهترین راه برای مقابله با خلوص اطلاعاتی است که در وب با آن روبرو می‌شویم. او همچنین در این خصوص اضافه می‌کند که اگر شما در یک جنگل اطلاعاتی متراکم گشت و گذار می‌کنید، می‌توانید با یک گرافیک زیبا یا با تجسم داده‌های دوست داشتنی و محبوبی روبرو شوید. این مسئله در اصل مثل یک تسکین است؛ مثل این است که با یک پاکسازی در جنگل روبرو می‌شوید. آدم های موثر در تجسم داده همیشه دیدگاهی نو و متفاوت نسبت به موضوعات داشته‌اند و خلاقانه توانسته‌اند تا جنبش بزرگی را در این خصوص به وجود بیاورند. علاقه دیوید مک کندلس به تقاطع بین تجسم داده‌ها و روزنامه نگاری، منجر به تاسیس وبلاگ وی یعنی Information is beautiful شد. در این وبلاگ مک کندلس در مورد بهترین و بدترین روزنامه نگاری مبتنی بر داده صحبت می‌کند. لازم به ذکر است که بدانید MoMA سلسله مراتب بصری عوامل حواس پرتی دیجیتال دیوید مک کاندلس را در نمایشگاهی از طراحی ارتباطات به نمایش گذاشت که این مسئله به شهرت وی افزود و او را بیش از پیش در دسته افراد تاثیرگذار در تجسم داده قرار داد.

این که چقدر اطلاعات جمعی تولید می‌کنیم، گیج کننده است. با اطلاعات بیشتر از آنچه در دسترس ما بوده است؛ ما به شدت به ابزاری نیاز داریم که به ما کمک می‌کند که یک روایت را از مجموعه داده‌ها تحریک کنیم. توجه کنید که این 5 نفر از پیشگامان مدرن به دنبال تغییر نوع نگاه ما به تجارت و جهان هستند. در این مقاله شما را با لیستی از 5 نفر از افرادی که تجسم داده را متحول کردند آشنا کردیم و علت موفقیت آنان را نیز به شما خاطر نشان کردیم. هر یک از آن‌ها به دلیل دیدگاه نو و متفاوتی که دارا بود توانست به شهرت و موفقیت در این زمینه برسد. آیا آن‌ها را می‌شناختید؟ روش کدام یک را ترجیح می‌دهید؟ علاقمند به بینش کدام یک در زمینه تجارت و تجسم داده هستید؟ آدم های موثر در تجسم داده غیر از این لیست را می‌شناسید؟ از طریق دیدگاه با ما در ارتباط باشید.