تبدیل داده به گردش مالی در 6 گام امکان پذیر است. شاید از خود بپرسید که چگونه؟ ما در این جا هستیم تا به شما این مسئله را گام به گام آموزش دهیم. تاثیر تحلیل‌ها همیشه در حال گسترش است. فقط در طی چند سال، شرکت‌هایی که روزگاری نمی‌دانستند با داده‌هایی که در مورد مشتریان خود جمع می‌کنند چه باید بکنند، اکنون از این داده‌ها برای ساخت و ارائه پیشنهادات تحلیلی جاسازی شده در مواجه با مشتری که به درآمد جدید تبدیل شده‌اند، استفاده می‌کنند. کسب درآمد از داده ها چگونه ممکن است؟ شما می‌توانید روی گنجینه‌هایی از اطلاعات نشسته باشید که شاید حتی قبلاً متوجه آن نشده باشید. طبق تحقیقات CITO، شرکت‌هایی که از هوش تجاری استفاده می‌کنند از غیرفعال بودن به فعال تغییر پیدا می‌کنند. آن‌ها ابتدا با استفاده از داده‌ها تغییرات داخلی را تحت تاثیر قرار می‌دهند تا قبل از این که با پیشنهادات تحلیلی مشتری روبرو شوند که رشد را ایجاد می‌کنند. در ابتدای کار بیایید با جزئیات بیشتری به 4 مرحله اصلی تجزیه و تحلیل نگاهی بندازیم.

4 مرحله تجزیه و تحلیل

تبدیل داده به گردش مالی در 6 گام

در این بخش، ابتدا قبل از پرداختن به تبدیل داده به گردش مالی در 6 گام به مراحل اصلی تجزیه و تحلیل می‌پردازیم. با ما گام به گام در این راهنما همراه باشید.

Reactive Analytics

در این مرحله یک شرکت ممکن است، داده‌هایی در مورد نحوه استفاده مشتریان از محصولات خود جمع آوری کنند؛ اما فراتر از هشدار دادن به مردم در مورد مشکلات؛ مشتریان را با این داده‌ها درگیر نمی‌کند. برای کسب درآمد از داده ها باید این مراحل را ابتدا طی کنید.

تجزیه و تحلیل توصیفی

شما در اصل با تجسم داده‌ها شروع به کشف الگوها و روندها می‌کنید. از طریق قابلیت مشاهده در عملیات تجاری؛ شما شروع به درک شرایط فعلی خواهید کرد. خواهید دید که کجا مشکلات رخ می‌دهد و می‌دانید که کجا توجه خود را متمرکز کنید. برای کسب درآمد از داده ها باید با پستی و بلندی کار به خوبی آشنایی داشته باشید.

تجزیه و تحلیل تشخیصی

زمانی که شروع به شناسایی مقدار داده خود می‌کنید؛ طبیعی است که بخواهید این مقدار را با مشتری خود به اشتراک بگذارید. خواه این امر به عنوان یک تجلی دفاعی یا یک درخواست اتفاق بیفتد اما همیشه در نظر داشته باشید که این مرحله می‌تواند برای شما منجر به تولید شود و تا حدودی درآمدزایی از داده ها را برای شما آسان‌تر می‌کند.

Proactive Analytics

در این مرحله شرکت‌ها وضعیت خود را ارزیابی می‌کنند تا ببینند با تبدیل یک بستر تجزیه و تحلیل به یک محصول جدید یا تعبیه تجزیه و تحلیل در محصولات موجود، چه درآمد جدیدی می‌تواند به دست آورد. در ادامه برای شما تبدیل داده به گردش مالی در 6 گام را بررسی خواهیم کرد. قبلاً در مورد روش‌های کسب درآمد از داده‌های شرکت به شما مطالبی را ارائه دادیم اما در این مقاله قصد داریم گام به گام درآمدزایی از داده ها را به شما آموزش بدهیم.

مسیر کسب درآمد از داده ها در 6 مرحله

طبق آخرین تحقیقات CITO، هشدار داده شده که تعیین این که کدام مجموعه داده‌ها بیشترین ارزش را برای مشتریان دارند، دشوار است. برای کمک به تعیین سودآورترین مورد، روش زیر گام به گام به شما توصیه می‌شود. برای کسب درآمد از داده ها بر اساس تامین نیازهای مشتریان ضمن ایجاد جریان‌های درآمد اضافه است.

هوش تجاری را داخل کنید

در اولین گام از این راهنمای تبدیل داده به گردش مالی در 6 گام شما باید هوش تجاری را درونی کنید. به استفاده از سیستم‌ها و محصولات خود نگاه کنید. برای استفاده داخلی تجسم داده ایجاد کنید تا بتوانید تجزیه و تحلیل کنید که چه کسی بیشتر محصولات و خدمات شما را استفاده می‌کند. ناهنجاری‌ها و چگونگی تغییر چیزها را بر اساس آنچه می‌آموزید تعیین کنید. کسب درآمد از داده ها را با ما گام به گام بیاموزید.

قابلیت مشاهده را به اشتراک بگذارید

در مرحله دوم از راهنمای تبدیل داده به گردش مالی در 6 گام شما باید قابلیت مشاهده با مشتریان و شرکای خود را به اشتراک بگذارید. شما در اصل باید به مشتریان اجازه دسترسی به داده‌های خود را بدهید. مرحله منطقی بعدی، پس از تجزیه و تحلیل عملکرد مشتری در داخل، ارائه خدمات به مشتریان (به عنوان مثال شرکت‌های مشتری) است. شما با قرار دادن داشبورد و تجسم در محصول یا برنامه خود می‌توانید دسترسی رایگان به سطح اولیه تجزیه و تحلیل را برای مشتریان فراهم کنید. این امر به آن‌ها در حقیقت امکان استفاده از داده‌های خود را می‌دهد و به شروع درآمدزایی از داده ها کمک می‌کند. به عنوان مثال، شرکت‌های تجارت الکترونیکی می‌توانند اطلاعاتی را در مورد نحوه عملکرد، جستجوی مشتری، خرید و غیره در اختیار شرکا و تامین کنندگان قرار دهند و سپس فعالیت‌های خود را متناسب با آن تنظیم کنند.

سلف سرویس یا قابلیت توسعه را اضافه کنید!

تا زمانی که افراد از یکدیگر استفاده نمی‌کنند؛ ممکن است درک کنید که داده‌های شما چقدر ارزشمند هستند. بر اساس پیشنهادات رایگان شما، مشتریان شروع به درخواست دیدگاه‌های جدید، زاویه‌های جدید می‌کنند و احتمالاً از شما درخواست برچسب گذاری سفید و سفارشی سازی با مارک را دارند تا تجربه‌ای بی نظیر را برای کاربران خود یا سهامداران فراهم کنند. پاسخ شما قطعاً این خواهد بود: بله با پرداخت هزینه! علاوه بر این این جا است که تجزیه و تحلیل سلف سرویس به یک راه حل بی بدیل تبدیل می‌شود. با ارائه امکان ایجاد شخصی سازی داشبورد خود به مشتریان خود (فارغ از دانش تجزیه و تحلیل آن‌ها) پذیرش تجزیه و تحلیل را افزایش می‌دهید و به کابران نهایی خود اجازه می‌دهید تا با آگاهی بیشتری تصمیم بگیرند در نظر داشته باشید که اجرای این گام از راهنمای تبدیل داده به گردش مالی در 6 گام تاثیر مثبتی در تجارت شما دارد. با گام‌های بعدی برای کسب درآمد از داده ها با ما همراه باشید.

به اطلاعاتی که می‌توانید جمع کنید نگاه کنید!

تبدیل داده به گردش مالی در 6 گام

شما در اصل داده‌های معیاری دارید که مشتریان می‌خواهند در اصل اطلاعاتی در مورد عملکرد آن‌ها در مقایسه با دیگران! بدون هیچ روش عینی دیگری برای به دست آوردن این نوع اطلاعات، داده‌های کل شما می‌تواند برای شرکا و مشتریان بسیار ارزشمند باشد. این نقطه دقیقاً همان جایی است که یک رویکرد طبقه بندی وارد عمل می‌شود. با استفاده از راه حل مناسب تجزیه و تحلیل داده‌ها شما می‌توانید سطح بالایی از تجزیه و تحلیل در محصولات خود را با دسترسی به اطلاعات بیشتر، بینش غنی‌تر و سفارشی سازی‌های فوق الذکر در اختیار مشتریان خود قرار دهید. گام چهارم برای کسب درآمد از داده ها یا درآمدزایی از داده ها بسیار مهم است. در ادامه راهنمای تبدیل داده به گردش مالی در 6 گام با ما همراه باشید.

راه های شخصی سازی داده ها را پیدا کنید

در این گام از راهنمای درآمدزایی از داده ها ما در اصل به این نکته تاکید داریم که داده‌های خود را شخصی سازی کنید. شما هرچقدر بتوانید تجزیه و تحلیل تحویل داده شده خود را به صورت اختصاصی و شخصی‌تر انجام دهید، بهتر است. شما برای غنی سازی داده‌هایی که در حال حاضر در دسترس دارید باید آن‌ها را با منابع داده خارجی مانند داده‌های جغرافیایی، آدرس، ماشین، آب و هوا، اطلاعات جمعیتی یا داده‌های تجاری مخلوط کنید و هر دو را در نظر داشته باشید. البته شما با سلف سرویس می‌توانید به مشتریان خود این توانایی را بدهید که خودشان تجربه را شخصی سازی کنند. در مقالات قبل در مورد راه حل‌های هوش تجاری برای گسترش تجارت یا بیزنس شما مقاله‌ای نوشته بودیم اما به طور مستقیم به کسب درآمد از داده ها اشاره نکرده بودیم. در ادامه با آخرین گام از راهنمای تبدیل داده به گردش مالی در 6 گام با ما همراه باشید.

به صحبت‌های مشتریان خود ادامه دهید

این گام آخرین مرحله از راهنمای تبدیل داده به گردش مالی در 6 گام است و شما بعد از اتمام این مرحله تقریباً از 7 خان رستم گذر کرده و می‌توانید درآمدزایی از داده ها را داشته باشید. از آنجا که مشتریان شما انواع جدیدی از تجزیه و تحلیل را مورد کاوش خود قرار می‌دهند؛ مانند تجزیه و تحلیل ریزگردها است! گزارش فعالیت‌های داخلی یا نمایش طولانی تر اطلاعات تاریخی، برای محصولات داده اضافی ایده خواهید گرفت. به پایان این راهنما رسیدیم اگر گام به گام با ما پیش بروید می‌توانید به راحتی کسب درآمد از داده ها را داشته باشید.

نتیجه

به طور خلاصه بخواهیم بگوییم تبدیل داده به گردش مالی در 6 گام امکان پذیر است. در نظر داشته باشید که قبل از هر چیزی شما باید 4 مرحله اصلی تجزیه و تحلیل را بگذرانید که شامل Reactive Analytics، تجزیه و تحلیل توصیفی، تجزیه و تحلیل تشخیصی و Proactive Analytics است. سپس راهنمای 6 مرحله‌ای را با ما گام به گام انجام دهید که این مراحل به شکل خلاصه شامل درونی سازی هوش تجاری، اشتراک گذاشتن قابلیت مشاهده، اضافه کردن سلف سرویس یا قابلیت توسعه، نگاه کردن به اطلاعاتی که جمع کرده‌اید، شخصی سازی داده‌های خود و به صحبت‌های مشتریان خود ادامه دهید؛ می‌شود. آیا شما از این مراحل آگاه بوده‌اید؟ آیا تا کنون از آن استفاده کرده‌اید؟ نظرات و پیشنهادات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید. شما می‌توانید از آن طریق با ما در ارتباط بوده و سوالات خود را در مورد این راهنمای 6 مرحله‌ای از ما بپرسید. در انتها شما خواهید فهمید که کسب درآمد از داده ها ساده و امکان پذیر است.